Week 4

Zondag 17 maart 2019 J27°

Laatste dag in Calpe. Vandaag moet het 27° worden en dat gebeurt ook. ’s Morgens al is het heerlijk weer. Direct met de thee en croissant (deze keer een van de Lidl) in de zon! Daarna lekker lezen. Na de lunch eerst nog even verder gelezen en flitsen gekeken van de eerste helft van AZ-Ajax (was niet best) en na de thee zijn we nog even gaan fietsen. Eerst richting het oude centrum en daarna via het prachtige fietspad langs het natuurgebied naar de noordelijke boulevard, want Heleen wil nog wat voor de meiden kopen bij de Alé-Hop winkel. Voor het eerst zonder vest of jas, want de wind was vandaag bijna weg. Onderweg heerlijk op de muurtjes langs de boulevard gezeten en genoten van het prachtige weer. Terug bij de camper nog even wat foto’s van de omgeving gemaakt en van een drankje genoten in het laatste beetje zon. Wendy, van de receptie, kwam ook even gezellig buurten. Menu van vanavond was pasta met rode saus. Studio Sport gekeken en daarna 3 op reis en de Luizenmoeder.

Maandag 18 maart 2019 L14°/16°

Vertrek Calpe 9492 km

Aankomst Villajoyosa 9529 km

Gereden 37 km

Voor het eerst was het vandaag helemaal bewolkt en dus zo’n 10° kouder dan gisteren. We hoorden ook af en toe wat druppeltjes op het dak. Vandaag vertrekken we naar de camping in Villajoyosa, volgens de Tom-Tom 37 km in 57 minuten. Dat komt door de route via de N332 door Gandia en Oliva met veel stoplichten en oversteekplaatsen. Maar het is een mooie route! Eerst nog even het gebruikelijke ochtendritueel met thee en croissants en na de koffie even gaan betalen bij Wendy. Ook de vuilwatertank nog even geleegd en daarna reden we weg; eerst even naar de Lidl om wat boodschappen te doen. Het was er erg druk, maar gelukkig  waren er veel kassa’s open! Daarna dwars door Calpe richting Gandia; een mooie route langs de kust. Een heel stuk reden we veilig achter 2 motoragenten. Eenmaal in de buurt van Benidorm werd het drukker. De kenmerkende flats kwamen in beeld en zo wisten we dat we op de goede weg waren. Onderweg kregen we nog een appje van Jeffrey over de aanslag in Utrecht; hij zat veilig op zijn werk gelukkig. Bij de receptie van de camping aangekomen, vielen er nog wat druppeltjes. De camping was helemaal vol, maar wij hadden gereserveerd. We kregen een mooi plaatsje in het hogere gedeelte van de camping. De plaats was niet helemaal vlak, dus de blokken moesten er aan een kant onder. Hij staat nog niet helemaal goed, maar we zien wel. Maar even het journaal aangezet om de actualiteit in Utrecht te volgen. Vreselijk weer zo’n actie! Het was licht bewolkt; af en toe kwam er een flauw zonnetje door. Na de lunch hebben we eerst even gekeken hoe we aan het eind van deze week richting het noorden gaan rijden. We maken er korte etappes van; elke stop is maar voor 1 of 2 nachten. Na de thee zijn we naar de Mercadona gelopen. Eerst even de kleding aangepast; korte broek verwisseld met lange broek en weer even de jassen uit de kast. Dan is het eigenlijk prima weer; het is nog winter hè! Het zonnetje kwam er tijdens onze wandeling door en de boodschappen in de Mercadona waren snel gedaan. Op de terugweg zagen we nog prachtige bloeiende bananenbomen; dat hadden we nog nooit gezien. De stoelen konden uit de camper; het zonnetje scheen lekker. Lekker een kop koffie en later een drankje! We eten vanavond het restant van de verse groentesoep uit de diepvries en gebakken ei met salami en kaasrasp op brood! Na het eten DWDD, het Journaal en Veronica Inside gekeken.

Dinsdag 19 maart 2019 LJ16°half bewolkt, koude wind

Rustdag in Villajoyosa. We waren pas om 9 uur wakker vandaag. Het zou vanochtend regenen, maar het was en bleef droog. Wel was het bewolkt, met af en toe zon. Toen we postzegels wilden gaan kopen en boodschappen wilden doen, bleek dat het vandaag een feestdag was en wel vaderdag. Gewoon op een dinsdag alle winkels gesloten en iedereen vrij (behalve in ieder geval gemeentepersoneel, die bezig waren de stad schoon te houden en trampersoneel, want de tram reed gewoon). Het postkantoor was dicht, de Mercadona was dicht. We moesten dus zoeken naar een bakker. We zagen diverse mensen lopen met brood, dus gingen we die richting maar op. Een kleine banketbakkerij, waar het druk was met mensen die het heerlijkste gebak mee naar huis namen. Voor ons alleen een Barro de pan (stokbrood) en een bruine  tarwebol. We fietsten weer lekker terug naar de camper en dronken nog een kop koffie in de zon, die inmiddels was doorgebroken. Na de lunch, met het heerlijke brood van de warme bakker, hebben we lekker in de zon gezeten en thee gedronken. Nog even gekeken of we toch tv hebben hier, maar dat lukte niet. Astra 3 is niet te bereiken; alleen Astra 1 en later bleek ook Hotbird.

Het eten van vanavond voorbereid; we eten kip met gebakken uien en champignons, frites en verse salade. De uien en champignons hoef ik vanavond niet meer te bakken en staan klaar. Daarna zijn we met de fiets eerst helemaal naar de haven gereden en van daaruit de boulevard uit naar de andere kant van het stadje, waar vorig jaar een park werd aangelegd, dat toen nog was afgesloten. Nu was het open, mooie fietspaden die uiteindelijk in het niets uit kwamen. Achter het muurtje liep een stofpad nog verder, dus misschien een volgend jaar weer een stukje fietspad verder? We zijn het stadje verder doorgefietst en zijn daarna weer richting camping gereden, maar eerst nog een stukje landinwaarts gefietst. Daar had je een prachtig uitzicht over zowel de bergen als het strand. Terug bij de camper konden we lekker buiten zitten; wel een plaatsje uit de wind zoeken, daarna koffie gedronken. Heleen schrijft binnen nog even een brief terwijl ik in het zonnetje zit. Samen binnen een drankje gedronken en daarna de kip buiten op de plaat, de uien met champignons op de inductieplaat buiten en de frites in de oven binnen. We hebben hier 16 amp, dus kan alles tegelijk! Het was weer erg lekker en na de vaat koffie gedronken en DWDD gekeken. Later het verkiezingsdebat gekeken op BVN via Hotbird, wat toch beter beeld gaf dan de Ipad via wifi. Niet alles is daar te zien, maar wel DWDD, het Journaal en nu dus het debat. We gaan dus even de gids bekijken voor de volgende dagen, maar i.i.g. vanaf 19.45 DWDD, Journaal en Europees weer. Daarna is er elke dag wat anders, soms van België, soms van Nederland.

Woensdag 20 maart 2019 K18° harde windvlagen

Al vroeg een appje van Kevin, dat hij 6 hokjes rood had gemaakt. Het was vandaag niet zulk lekker weer; het was bewolkt en soms viel er een spettertje regen. Na het ontbijt zijn we naar het postkantoor gegaan voor postzegels en hebben we bij de Mercadona wat boodschappen gedaan. Spanje is toch echt een goedkoop land hoor. Nadat we terug waren, heb ik met mijn jas aan buiten de groentemix voor de nasi gemaakt met een vers groentepakket, geruld gehakt en een zakje kruidenmix. We hebben ’s middags nog een wandeling door het stadje gemaakt, maar echt lekker van temperatuur was het niet. Wel was de zon er, dus als je maar uit de wind bleef, ging het wel. Bij de camper koffie gedronken en daarna een drankje. Ik hoefde alleen de rijst nog maar te koken en de mix op te warmen; dat was met mijn jas aan buiten nog wel te doen. Het smaakte prima; we keken nog DWDD, Journaal, Europees weer en de verkiezingsuitslagen.

Donderdag 21 maart 2019 L16° veel wind

’s Morgens na de koffie eerst even naar de markt gelopen. We hadden die de vorige keer ook bezocht, dus weinig nieuws. Heleen kocht nog een sjawl voor €1,= i.v.m. de wind de laatste dagen! Daarna nog even wat boodschappen gedaan bij de Mercadona. Je kon vandaag niet buiten zitten en de deur moest zelfs dicht blijven. Er stond een vervelende wind met uitschieters tot 55 km/uur uit het NO. Best fris dus. Na de lunch was de zon voor de camper en zo kon ik de verse saus voor de lasagne toch lekker buiten maken, voordat we met de tram naar het winkelcentrum CC Marina in Benidorm gingen. We zouden gaan fietsen, maar het waaide echt te hard. We moesten eve zoeken naar het station; niet dat het verplaatst was, maar er staat hier niets aangegeven en we liepen er op geheugen naartoe. Er waren wat straatjes veranderd en zo kwamen we er van een andere kant. In de tram, die precies op tijd was, kochten we de kaartjes, geholpen door een uiterst behupzame conducteur. Bij het winkelcentrum was het ook weer even zoeken, want je moest door de parkeergarage van een andere winkel heen, met de lift omhoog en oversteken. Het was niet druk in het winkelcentrum en we hebben de beide verdiepingen helemaal bekeken. Heleen had nog een leuke broek gezien in de eerste winkel, dus daar gingen we naar terug. Was de juiste maat er net niet bij, maar gelukkig konden we dat vragen en de maat was er nog wel in de voorraad. Maar bij een broek hoort natuurlijk een shirtje of meer. Met een compleet setje in de tas, dronken we lekker een kopje Cafe Americano op een terrasje binnen. Op de terugweg allemaal Gardia Civil op het perron; was voor een controle. Gaf wel een veilig gevoel na die toestand in Utrecht. Er waren bijna meer agenten dan reizigers. Terug in Villajoyosa liepen we terug naar de camping; ook weer via een andere route overigens. Na een drankje heb ik de lasagne in een aluminium schaal gedaan en in de over gezet. Voorverwarmen en garen duurt wel ruim een half uur en het was a 19.00 uur! Net voor DWDD konden we eten. Het smaakte weer heerlijk en het ging helemaal op! Daarna de elektrische kachel aan en DWDD, Journaal, Europees weer, Oogappels en het Belgische programma De Noordzee rond gekeken.

Vrijdag 22 maart 2019 J20°

Onze voorraad croissants van thuis was op. We hadden dus gisteren 2 verse croissants bij de Mercadona meegenomen. Die lekker even in de oven en bij de thee geserveerd; dit waren nu eens lekkere Spaanse croissants, want we hebben er al wat gehad, die niet zo lekker waren. Dus vandaag met de boodschappen maar weer meenemen dus. Na een heerlijke douche in het “badhuis”, kon de korte broek kon weer aan. De zon scheen heerlijk en de temperatuur liep al lekker op. Heleen ging na de koffie ook even douchen en ik maakte het verslag van de laatste dagen weer even. Nick ging vandaag met vrienden voor een weekendje naar Barcelona. Via de app van Flightradar konden we de vlucht helemaal volgen tot de landing in Barcelona. Daarna ook via Social Media de heren kunnen volgen. Heleen schreef nog een brief, die we ’s middags zijn gaan posten bij het postkantoor. Nog even margarine halen bij de Mercadona en daarna lekker in het zonnetje zitten lezen. Het koelde niet hard af gelukkig, zodat ik buiten de eenpansmaaltijd met kip, verse groente (broccoli, bloemkool, champignons, wortelen en ui) en aardappelen heb kunnen maken. Na het eten even Journaal gekeken i.v.m. de stille tocht en daarna DWDD, het journaal en het weer, Veronica Inside via de wifi op de Ipad en last but not least Ivo op reis. Deze keer erg interessant met de Lagerhuisvoorzitter John Bercow. Ivo viel met deze man aan het woord minder op dan anders. John Bercow was duidelijk interessanter en niet van zijn stuk te krijgen.

Zaterdag 23 maart 2019 K22° bewolkt begin, later zonnig

Vandaag is het aanvankelijk bewolkt, maar niet koud en geen wind! De croissants van de Mercadona waren weer heerlijk en na de koffie doe ik even boodschappen, terwijl Heleen de camper opruimt. Morgen gaan we weer op pad. Na de boodschappen kunnen we bijna buiten koffie drinken; het wordt warmer. De deur kan al wel open en even later kunnen de stoelen naar buiten! Na de lunch lekker lezen in het zonnetje! Ook nog even een stukje gefietst en wat foto’s gemaakt. Wat steeds opvalt zijn de bomen met citroenen, sinaasappelen en mandarijnen die er verwaarloosd uitzien. Het zonnetje blijft lekker schijnen tot we aan het eten beginnen. Heleen maakt een salade en ik maak de spaghetti met rode saus. Het smaakt heerlijk! Na het eten even afwassen en dan alles opruimen. Fietsen in de garage, later de stoelen en de kookplank. Ook dit jaar hebben we al weer een aantal medecamperaars gehad, die er geïnteresseerd naar waren. Maar ja, Thule maakt ze niet meer. Misschien eens met Obelink mailen of die er niets mee kunnen? Eigen huis en tuin gezien, RTL Nieuws en Philippe Geubels.

Commentaren: 18
  • #18

Wim en Corry (dinsdag, 08 oktober 2019 11:32)

Hallo, het was weer gezellig om jullie verslagen te lezen.
    We kijken uit naar jullie volgende reis.�
    Groetjes Wim een Corry

• #17

Arie en Adri (woensdag, 25 september 2019 12:16)

Hallo Koen en Heleen.Welkom thuis na weer een mooie reis�Heel leuk om de verslagen te lezen,en de foto's te zien.Gr. van ons,Adri.

• #16

Piet en Elly (dinsdag, 24 september 2019 19:53)

Hoi vrienden, welkom thuis weer.
    Wij blijven nog n poosje onderweg. Genoten van de verhalen Coen.
    Lieve groet uit Stratoni

• #15

Cor en Marga (vrijdag, 13 september 2019 20:31)

Hallo,
    Heleen van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele mooie reizen samen toegewenst en
    dat wij ze kunnen volgen.
    Veel plezier nog bij deze reis.
    Groeten van ons

• #14

Leni (vrijdag, 13 september 2019 10:32)

Goed dat jullie omhoog zijn gegaan, in het zuiden slecht weer.Hoop dat het een beetje goed gaat met Christine. Wij zijn nog een paar dagen in Oostkapelle geweest,maar ik vind voorjaar en zomer toch leuker kamperen. Zo vroeg donker en alles zo nat in het najaar.

• #13

Piet en Elly Ruggenberg (dinsdag, 10 september 2019 21:58)

Net bijgelezen na een drukke week in Ernzen. Elkaar net misgelopen in Luxemburg. Veel plezier nog. We lezen bekende plekjes o.a. Saarburg. Geniet, geniet

• #12

Leni (zondag, 08 september 2019 13:02)

Leuk verslag weer, zo zijn we er ook een beetje bij. Geniet ervan.

• #11

Arie en Adri (vrijdag, 07 juni 2019 13:09)

Hallo vakantiegangers,wat een mooie foto's van jullie reis door Italie�Geen mooi weer,helaas,hier ook niet,wij zijn in Uitwijk,Hans en Rock zitten op Kreta�.Oppassen op Koosje en de kippen.Jullie nog veel vakantie plezier�.Groetjes.

• #10

Cor en Marga (dinsdag, 09 april 2019 21:26)

Alle verslagen en plaatjes met plezier gelezen en bekeken.
    Jullie hebben de vitamine D alweer te pakken met die zon.
    Groeten van ons

• #9

Marjan (zondag, 07 april 2019 20:51)

Weer een prachtig en lekker leesbaar verslag. Ik snap nu wel van wie jullie zoon het schrijftalent heeft. En de foto's zijn schitterend

• #8

Arie en Adri (vrijdag, 05 april 2019 22:42)

Welkom thuis,wat een mooie reis hebben jullie weer gemaakt!Leuk om de verslagen weer te lezen en de prachtige foto's te zien �Gr.van ons,Adri.

• #7

Wim en Corry (donderdag, 04 april 2019 12:23)

Hallo Heleen en Coen, we genieten weer van jullie verslagen. Het ziet er allemaal weer gezellig uit.
    Veel plezier nog!!�

• #6

Rob en Marlou (zondag, 24 maart 2019 16:11)

Dank weer voor jullie leuke verslag en de mooie foto's.
    Nu weten jullie ook eindelijk waarom bananen krom zijn. Veel plezier verder en tot gauw

• #5

Piet en Gerry (donderdag, 07 maart 2019 14:52)

Geniet ervan. En wat een mooie camper.
    Wij lezen de verslagen met veel plezier.
    Gr en tot ziens Piet en Gerry
    Ps wij wachten nog even en gaan dan de caravan weer uit de stalling halen.

• #4

Piet en Elly (maandag, 04 maart 2019 19:05)

Hoi vriendjes, dat gaat lekker. Snel gewend Coen aan die digitale Truma. Ik had meer tijd nodig hoor.

Lieve groeten

• #3

Rob en Marlou (maandag, 04 maart 2019 09:38)

Wat een mooie camper is dat. Wanneer komen de interieurfoto’s? Heel nieuwsgierig. Bevalt het allemaal, behalve de opstapjes/

• #2

Arie en Adri (zondag, 03 maart 2019)

Hallo,mensen van het goede leven!!We wensen jullie veel vakantie plezier,genieten maar!Mooie camper!!!Gr.van ons,Adri.

• #1

Coen Prenger (zaterdag, 26 januari 2019 17:06)

Je kunt hier een reactie achterlaten.