Voorjaar 2019 - Spanje

Vertrek Spijk 7320 km

Aankomst Géraudot 7833 km

Gereden 513 km

We vertrekken vandaag met onze nieuwe camper naar Spanje. De route gaat via Antwerpen, waar we heerlijk in de zon koffie drinken, Boom, Brussel, Charleroi, Charleville-Mézières, Reims, Vitry-le-Francois naar Géraudot naar camping Rives du Lac. Het is heerlijk zonnig en we kunnen nog buiten zitten. Koken kan gelukkig buiten in het late zonnetje. We eten nasi met saté, kijken Studio Sport, 3 op reis en de Luizenmoeder en slapen voor het eerst op ons nieuwe Queensbed. Het is ruimer dan in de vorige camper; het in- en uitstappen is even wennen met die opstapjes.

Maandag 25 februari  2019 J18°

Vertrek Géraudot 7833 km

Aankomst Vollore-Ville 8226 km

Gereden 393 km

We wilden vandaag een uurtje vroeger vertrekken, dus de wekker even gezet. Het was vannacht best koud geweest, dus gelijk de gaskachel even aan. Makkelijk hoor die digitale instelling; eerst even de kachel op 20° en de ventilator op boost! Thee met crackers met smeerkaas voor Heleen en ontbijtkoek voor mij. Eerst via de N77 naar Auxerre; daar even getankt (schrikken €1,459 per liter), boodschappen bij de Leclerc gedaan en koffie  met een verse croissant! Clamecy, Nevers, Moulins, Vichy, Thiers en echt binnendoor naar Vollore-Ville. Vooral het laatste stukje was echt binnendoor tot aan het eindpunt van de weg bij camping Mont Bartoux . Deze lag hoog boven het dal met prachtige vergezichten! Er werd hard gewerkt om de camping fraaier te maken. We konden een plaatsje zoeken aan de rand van de camping met een uitzicht! Er liepen ook 2 honden, die af en toe kwamen kijken, een Chien de Pyrenees en een soort Labrador. De macaroni met kaassaus, bacon en uien ging er weer heerlijk in en Veronica Inside was er weer. ’s Avonds zetten we de elektrische kachel aan en zo werd het lekker 21° in de camper.

Dinsdag 26 februari 2019 J22°

Vertrek Vollore –Ville 8226 km

Aankomst Colombiers 8620 km

Gereden 394 km

Vandaag weer thee met croissants uit eigen oven! Via de binnenwegen richting Issoire; daar de A75 op tolvrij tot Beziers; alleen de brug bij Millau is tol; €12,90. Onderweg veel sneeuwresten tussen de 1000 en 1200 m. Bij Severac-le-Château hadden we onze lunchstop. Vroeger zijn we hier een paar keer op de camping geweest met de caravan richting het zuiden. Bij een eerder benzinestation hadden we koffie gedronken en belegde broodjes gekocht. Onderweg steeg de temperatuur tot 22° en hebben we de airco kunnen testen! Deed het prima gelukkig. Bij Colombiers is de Albi vlakbij. Eerst naar de camping gereden en de camper neergezet; we hadden hier geen beeld op de tv. De fietsen gepakt en via Google Maps naar de Albi gereden. We werden door een druivenveld gestuurd. Terug ijn we maar via de gewone weg gereden. Nadat we de boodschappen hadden opgeruimd, zijn we nog even het dorpje doorgereden en terug bij de camper lekker een biertje en een wijntje in het zonnetje. We aten tomatensoep met Pizza Calzone. Omdat we geen tv-ontvangst hadden, lekker gelezen (Heleen) en verslag gemaakt in het klad. Daarna een aflevering van de serie The Legacy aangezet, maar we konden er geen touw aan vastbinden en hebben toen maar een aflevering van Modus seizoen 1 gekeken. Dat beviel beter.

Woensdag  27 februari 2019 J23°

Vertrek Colombiers 8620 km

Aankomst Pineda de Mar 8871 km

Gereden 251 km

Richting Narbonne zijn we binnendoor gereden. Daarna tot na Perpignan via de tolweg, want anders kom je dwars door Perpignan en dat is niet prettig. Daarna weer binnendoor via Le Portus en met dit mooie weer waren er weer veel “half geklede dames” op stoeltjes langs de weg te zien. Gegeten op de eerste grote parkeerplaats in Spanje. Via de NII richting Gerona, later richting Barcelona. De camping  Bellsol in Pineda-de-Mar was ons eindpunt. Deze camping lag aan de boulevard, achter de spoorbaan waar we overigens geen last van hadden. De eigenaar was een vriendelijke Nederlander, die van alles vertelde over de camping. We mochten een plaatsje zoeken; je moest wel uitkijken voor de overhangende takken van de bomen! We hadden hier wel beeld; de instelling van de schotel was eerst  op een verkeerde satelliet ingesteld, niet op Astra 23. Zo hadden we waarschijnlijk gisteren ook beeld gehad! Heerlijk in het zonnetje thee gedronken en de fietsen gepakt. Onder de treinbaan door met een fietstunnel en daarna de boulevard uit tot het eind in Callella. Terug langs de boulevard een kop koffie gedronken op een terrasje en bij de camper heerlijk in de zon gezeten. ’s Avonds aten we kip met frites uit de oven en een verse salade! We keken op Fox op het open kanaal de bekerwedstrijd Feyenoord-Ajax. Jammerrrrrr. We blijven hier nog even staan, dus morgen thee met croissants!

Donderdag 28 februari 2019 J20°

Rustdag in Pineda de Mar

Boodschappen gedaan bij de Carrefour Market in Callella vlakbij de camping. ’s Middags de andere kant de boulevard gefietst richting Santa Susanna.Er was daar markt!  Verse lasagne gemaakt. Buiten in zon een drankje gedaan en later heerlijk binnen gegeten. De zon zakte snel achter de bomen en dan koelt het best af! We kijken eerst Oogappels  en daarna Floortje naar het eind van de wereld.

Vrijdag 1 maart 2019 K17°

Boodschappen gedaan bij de Lidl in Santa Susanna en ’s middags nog even wat boodschappen bij de Mercadona in Callella. De bakjes voor de koelkast waren er vergeten; we hadden alleen de dekseltjes bij ons. Als we een verse saus maken, maken we die altijd voor twee dagen en zetten we de rest in de diepvries. Dan hebben we voor onderweg weer een ”makkelijke” maaltijd! Ook kon Heleen daar weer de verpakte koekjes kopen, die je per gewicht afrekent. Vandaag eten we Kantonese  kip met een gebakken eitje; ook hiervan kunnen we de helft invriezen. Heleen leest lekker en ik kijk de laatste aflevering van Flikken Maastricht. Daarna kijken we naar Ivo, met die Oostenrijkse kunstenaar en Evi!

Zaterdag 2 maart 2019 J18°

Vertrek Pineda de Mar 8871 km

Aankomst Torredembarra 9027 km

Gereden 156 km

We gaan vandaag naar Torredembarra; eerst even tanken voordat we de weg opgaan. De Tom-Tom stuurt ons eerst naar de snelweg en daarna er weer af; keer om zegt de TT……. Zelf maar de route verder bepaald langs de kustweg bij Mataro, waar we nog even verse broodjes halen bij de Lidl. Daarna via de rondweg om Barcelona heen richting  Tarragona. Onderweg hebben we nog wat oponthoud door wegwerkzaamheden en lunchen we daarna lekker op een ruime parkeerplaats. In Torredembarra liggen 3 campings op een rijtje; alleen de onze is open. Er zijn nog 2 maar plaatsjes vrij en we kiezen een plaats aan de rand in het zonnetje; weer vlakbij de spoorlijn, die helemaal langs de kust loopt. Verse champignonsoep gemaakt en na de koffie naar de boulevard gefietst; deze helemaal uit gereden naar de haven en van daaruit naar het stadje. Daar is weinig te beleven; op de boulevard was het best druk! We zien alleen polities, afzetlinten en borden dat er Carnaval is op 2 en 3 maart. We zien daar niets van en fietsen nog even door de smalle straatjes. Op de camping heerlijk in het zonnetje gezeten met een drankje. Vooraf de heerlijke verse champignonsoep gegeten en later de 4 kazenpizza! We hadden op deze camping gratis wifi, dus het verslag van de eerste week gemaakt.  ’s Avonds nog wat van het schaatsen gekeken, maar de 5 km van de mannen hebben we niet gekeken, dat werd te laat voor ons….

Commentaren: 18
  • #18

Wim en Corry (dinsdag, 08 oktober 2019 11:32)

Hallo, het was weer gezellig om jullie verslagen te lezen.
    We kijken uit naar jullie volgende reis.�
    Groetjes Wim een Corry

• #17

Arie en Adri (woensdag, 25 september 2019 12:16)

Hallo Koen en Heleen.Welkom thuis na weer een mooie reis�Heel leuk om de verslagen te lezen,en de foto's te zien.Gr. van ons,Adri.

• #16

Piet en Elly (dinsdag, 24 september 2019 19:53)

Hoi vrienden, welkom thuis weer.
    Wij blijven nog n poosje onderweg. Genoten van de verhalen Coen.
    Lieve groet uit Stratoni

• #15

Cor en Marga (vrijdag, 13 september 2019 20:31)

Hallo,
    Heleen van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele mooie reizen samen toegewenst en
    dat wij ze kunnen volgen.
    Veel plezier nog bij deze reis.
    Groeten van ons

• #14

Leni (vrijdag, 13 september 2019 10:32)

Goed dat jullie omhoog zijn gegaan, in het zuiden slecht weer.Hoop dat het een beetje goed gaat met Christine. Wij zijn nog een paar dagen in Oostkapelle geweest,maar ik vind voorjaar en zomer toch leuker kamperen. Zo vroeg donker en alles zo nat in het najaar.

• #13

Piet en Elly Ruggenberg (dinsdag, 10 september 2019 21:58)

Net bijgelezen na een drukke week in Ernzen. Elkaar net misgelopen in Luxemburg. Veel plezier nog. We lezen bekende plekjes o.a. Saarburg. Geniet, geniet

• #12

Leni (zondag, 08 september 2019 13:02)

Leuk verslag weer, zo zijn we er ook een beetje bij. Geniet ervan.

• #11

Arie en Adri (vrijdag, 07 juni 2019 13:09)

Hallo vakantiegangers,wat een mooie foto's van jullie reis door Italie�Geen mooi weer,helaas,hier ook niet,wij zijn in Uitwijk,Hans en Rock zitten op Kreta�.Oppassen op Koosje en de kippen.Jullie nog veel vakantie plezier�.Groetjes.

• #10

Cor en Marga (dinsdag, 09 april 2019 21:26)

Alle verslagen en plaatjes met plezier gelezen en bekeken.
    Jullie hebben de vitamine D alweer te pakken met die zon.
    Groeten van ons

• #9

Marjan (zondag, 07 april 2019 20:51)

Weer een prachtig en lekker leesbaar verslag. Ik snap nu wel van wie jullie zoon het schrijftalent heeft. En de foto's zijn schitterend

• #8

Arie en Adri (vrijdag, 05 april 2019 22:42)

Welkom thuis,wat een mooie reis hebben jullie weer gemaakt!Leuk om de verslagen weer te lezen en de prachtige foto's te zien �Gr.van ons,Adri.

• #7

Wim en Corry (donderdag, 04 april 2019 12:23)

Hallo Heleen en Coen, we genieten weer van jullie verslagen. Het ziet er allemaal weer gezellig uit.
    Veel plezier nog!!�

• #6

Rob en Marlou (zondag, 24 maart 2019 16:11)

Dank weer voor jullie leuke verslag en de mooie foto's.
    Nu weten jullie ook eindelijk waarom bananen krom zijn. Veel plezier verder en tot gauw

• #5

Piet en Gerry (donderdag, 07 maart 2019 14:52)

Geniet ervan. En wat een mooie camper.
    Wij lezen de verslagen met veel plezier.
    Gr en tot ziens Piet en Gerry
    Ps wij wachten nog even en gaan dan de caravan weer uit de stalling halen.

• #4

Piet en Elly (maandag, 04 maart 2019 19:05)

Hoi vriendjes, dat gaat lekker. Snel gewend Coen aan die digitale Truma. Ik had meer tijd nodig hoor.

Lieve groeten

• #3

Rob en Marlou (maandag, 04 maart 2019 09:38)

Wat een mooie camper is dat. Wanneer komen de interieurfoto’s? Heel nieuwsgierig. Bevalt het allemaal, behalve de opstapjes/

• #2

Arie en Adri (zondag, 03 maart 2019)

Hallo,mensen van het goede leven!!We wensen jullie veel vakantie plezier,genieten maar!Mooie camper!!!Gr.van ons,Adri.

• #1

Coen Prenger (zaterdag, 26 januari 2019 17:06)

Je kunt hier een reactie achterlaten.