Week 3

Vertrek Marina di Montenero 14223 km

Aankomst Molinella/Vieste 14381 km

Gereden 158 km

Vanochtend zon bij het wakker worden! Lekker croissantje met kopje thee en even een strandwandeling gemaakt. De strandstoel zag er nu heel wat aantrekkelijk uit! Daarna lekker buiten gezeten met een kopje koffie en daarna weg gereden. We hadden een Lidl op de route gevonden en die als tussenstop in de TomTom gezet. Inderdaad gingen we van de route af, maar een Lidl nooit gevonden in het dorp bovenop een rots. Wel smalle eenrichtingsstraatjes overigens. Weer terug op de route ook geen meldingen van de TomTom, dus zijn we maar doorgereden. Er zal wel ergens een winkel zijn toch? We reden langs de Adriatische Zee en na Termoli was het strand van hieraf zichtbaar; zelfs een zandstrand, maar dan zonder strandtenten en parasols en ligstoelen! Ook waren er weer prachtige bergen op de achtergrond en daar reden we ook naartoe. We reden op de berghelling boven het strand met uitzicht op twee binnenmeren, Lago di Lésina en Lago Varano. Parkeerplaatsen waren er bijna niet te vinden langs de route en dus zijn we bij een benzinepomp aan de andere kant van de weg gestopt om te lunchen. We hadden geen winkel gevonden om broodjes te kopen en dus hebben we lekker crackers met diverse beleg gegeten. Ook erg lekker hoor. De laatste tientallen km waren erg mooi om te rijden. Haarspeldbochten te over langs de zee en dan weer door het bos. Prachtig! Eenmaal bij Vieste reden we het laatste stuk langs de zee tot aan de camping. We konden kiezen uit een plaats in de schaduw of een plaats meer in de zon, maar die was €2 duurder dan de ACSI prijs. We kozen natuurlijk de laatste plaats in de zon. Even manoeuvreren om de camper op de plaats en onder de buizen van de zonneschermen te plaatsen. We stonden zo dicht bij het strand, even een poortje door en je was er! Na de thee zijn we even naar Vieste gefietst om te kijken hoe het er daar uitziet. Een prachtige rit naar een prachtig plaatsje! Terug op de camping heerlijk een drankje in de late zon gedronken, die rond half acht achter de bomen verdween.  Spaghetti met champignonsaus gegeten; even wat uitkijken met de kookplaat; de stop schoot er steeds uit. We hadden toch 6 amp, maar de kookplaat is max 1800 Watt (dus bijna 8 amp.) en later nog naar de Gevaarlijkste wegen gekeken.

Maandag 3 juni 2019, zon, 26°

Molinella/Vieste

De deur kon gelijk open toen we wakker werden; het was al ruim 20°! Heerlijk! Buiten thee met een croissant! Na de koffie zijn we naar de dichtstbijzijnde supermarkt gereden op ong. 3 km noordelijker. Een Simply supermarkt, een goed assortiment met alles wat we nodig hadden. Alleen kunnen we in heel Italië geen 0.0 % vinden. Er ligt er nog één koud voor vanmiddag en dan wordt het dus gewoon bier jammer genoeg…… Weer terug op de camping weer even lekker een kopje koffie erbij en zitten lezen. Daarna voor het eerst buiten geluncht; tot nu toe deden we dat maar binnen i.v.m. de temperatuur. De saus voor de lasagne gemaakt en de helft weer apart gehouden voor een pastaschotel. Na de thee zijn we weer gaan fietsen naar Vieste. Heleen had brieven zitten schrijven en we moesten postzegels hebben, Francobolli…. In Vieste dus eerst naar het postkantoor gereden, maar dar leek het wel uitverkoop. Mensen stonden buiten op hun beurt te wachten. Dan maar een paar kaarten kopen en daar gelijk postzegels bij nemen. We vonden een Tabaccherie vlakbij die leuke kaarten had, maar uiteindelijk geen postzegels. Dus verder gereden door het stadje naar de haven en de vuurtoren; prachtige foto’s gemaakt. Op de terugweg nog even naar een tabakszaak gezocht en gevonden en jawel hoor, die had postzegels! Ook nog even naar een supermarkt gereden voor kaasrasp voor de lasagneschotel vanavond. Ook meteen een meloen en flesjes water meegenomen. Die hadden ze vanmorgen niet in die supermarkt. Heerlijk in de schaduw een drankje genomen en rond half acht de lasagne gegeten, die weer erg lekker was. Heleen heeft lekker liggen gelezen, ik heb heerlijk gedoucht en was op tijd klaar voor Veronica Inside. Tegelijk heb ik het verslag gemaakt van gisteren en vandaag. We blijven nog een paar dagen hier, het bevalt ons hier prima. Dit is echt vakantie zoals wij dat graag hebben. Een leuke camping, een leuke omgeving, mooi weer, wat wil je nog meer?

Dinsdag 4 juni 2019, zon 26° t/m donderdag 6 juni 2019, zon 26°, wind uit zee

Heerlijk wakker worden in deze dagen; buiten ontbijten en lekker lezen. Lekker een stuk gewandeld en een typisch Italiaanse manier van vissen bekeken; schoolkinderen kregen er net een uitleg over op de instalatie, die boven het water gebouwd is en waar een groot net aan hangt, dat op bepaalde tijden op de bodem kan zakken en dan later kan worden opgetrokken. Na de koffie even boodschappen doen in de supermarkt vlakbij. Omdat er hier veel vakantieparken liggen, is het een echte campingwinkel met redelijk hoge prijzen. Ze hadden er geen verse bruine bolletjes, alleen verpakte volkoren rondjes. Wel alcoholvrij bier hier! Tot nu toe niet gezien in Italië. Vanaf woensdag boodschappen gedaan in de EuroSpin supermarkt in Vieste. Daar hebben ze wel verse broodjes zoals we gewend zijn. Dinsdagmiddag voor het eerst in jaren weer eens op het strand gezeten! Elke dag wel een paar fietstochtjes gemaakt naar Vieste om wat boodschappen te doen. Op dinsdag hebben we bami gegeten en woensdag pannenkoeken met kaasrasp en bacon. ’s Avonds zakt de zon  half acht achter de bomen en dan is het snel fris door de zeewind. Heleen kijkt dan even naar RTL nieuws en M. Woensdag uiteindelijk het verslag van de eerste 2 weken kunnen uploaden via de wifi bij de bar. De Ramadanconferentie gekeken en later Kelder en Klöpping. We blijven tot vrijdag op deze camping; vanaf vrijdag was onze plaats gereserveerd. Vrijdag gaan we naar de volgende camping; vandaag even een mailtje gestuurd of er plaats is.  Op deze camping hebben we contact gehad met een gezellig stel uit Harderwijk. Ze hadden ook een Golden, die was ook thuis. Donderdagmiddag hebben ze voordat ze naar het strand gingen, even bij ons gezeten. Zij waren via Sicilië hierheen gekomen; hadden een tip voor een camperplaats in Matera en wij hebben ze de tip van de camping in Assisi gegeven. We bleken meer raakvlakken te hebben dan alleen de Golden. Zij gaan vrijdag verder noordwaarts en wij zuidwaarts. ‘s Avonds hebben we de laatste kroketten gegeten met ovenfrites en een salade. Er viel nog een spettertje regen, maar het was de moeite niet. Uit voorzorg wel alles al opgeruimd.

Vrijdag 7 juni 2019, zon 28°

Vertrek Vieste 14381 km

Aankomst Bisceglie 14524 km

Gereden 143 km

Na de thee met croissant buiten in het zonnetje (Heleen lekker op bed) nog even een laatste wandeling langs de prachtige kust. Even de camping gaan betalen bij de “directie”; hij gaf gelijk al aan dat hij wel even mee zou kijken bij het manoeuvreren van de camper. De overbuurman, ook een Nederlander dacht dat hij het zelf wel kon en stond zo klem tussen de struiken. Toe kwam ook de baas even helpen. Heleen ging nog even douchen en na de koffie de camper van de blokken gereden en even de “directie” erbij geroepen. Hij had dit echt wel vaker gedaan, want hij gaf prima aanwijzingen, waardoor we zo de door de smalle openingen tussen de plaatsen het pad achteruit reden tot buiten de camping. Onderweg in Vieste nog even verse broodjes gehaald bij de Eurospin en daarna via de prachtige kustweg en het Parco Nazionale del Gargano richting Manfredonia gereden. Soms hoog boven de zee, dan weer door het beboste achterland. Elke keer weer die fraaie uitzichten over de zee. Het laatste stuk bestond uit een viertal tunnels achter elkaar, variërend van 1000 tot ruim 3000 m lengte, eindigend aan de kust. Na Manfredonia kwamen we weer in een rivierdelta terecht met droge, dorre akkerlanden en industrieterreinen. Ook erg weinig parkeerplaatsen, eigenlijk geen, dus bij een vakantiedorp zijn we afgeslagen, want we zagen een mooi plekje onder bomen. Daar hebben we lekker gestaan en hebben we gegeten, broodje gezond met verse sla! Even later weer verder gereden en zo kwamen we in een ander troosteloos gebied terecht; wel een “Riserva Natura Salina”, met akkerbouw aan de ene kant en zoutmeren aan de andere kant; op elke parkeerplaats was het een soort vuilstort met matrassen, vuilniszakken e.d. Bij Barletta werd het weer mooier en zo reden we naar Bisceglie. Dat was een grote plaats, wij moesten afrit Noord hebben en reden zo naar de camping. We konden de camping niet op; de receptie was gesloten tussen 2 en 4, maar we mochten wel lekker op de parkeerplaats onder de bomen wachten. We waren nr. 2 en na ons kwamen er nog een aantal binnen. Heleen heeft thee gezet en ik ben even over het terrein gelopen om een plaatsje uit te zoeken. Om kwart voor 4 richting receptie gelopen en daar kwamen al snel ook de andere wachtenden heen. We hielden netjes de volgorde van binnenkomst aan en we konden op de gewenste plaats staan. Een ruime plaats tussen hoge naaldbomen, maar met veel ruimte voor de schotel. We hadden dan ook beeld; prettig, want dan kunnen we zondag de finale van de Nationscup tussen Portugal en Nederland kijken! Na de koffie zijn we nog een stukje gaan fietsen naar het centrum. Er lag een prachtig fietspad langs de kust tot in de haven. Van daaruit zijn we door het centrum weer terug naar de camping gereden en nog een stukje de andere kant op tot het einde van het fietspad. Terug op de camping was er veel schaduw bij onze plaats en hebben we even op een vrije plaats in de zon gezeten, tot die achter de huizen verdween. Heleen keek binnen even tv en ik heb ons eten buiten “afgemaakt”. We hebben pasta met rode saus gegeten en tijdens het maken van het verslag stond de tv aan met de dameswedstrijd van Frankrijk tegen Korea. In de studio met commentaar van o.a. Matthijs van Nieuwkerk……… We blijven hier waarschijnlijk tot na de Pinksteren, want iedereen verwacht dat het overal vol is in dat weekend. We zullen zien, hier zijn nog plaatsen vrij.

Zaterdag 8 juni 2019, zon 28°

Bisceglie

Na een rumoerig nachtje, waar voor gewaarschuwd was door de medewerker, die ons naar onze plaats bracht gisteren. Er is nl. een disco tegenover de camping. We zijn er niet wakker door geworden hoor, maar als je wakker was, hoorde je het wel natuurlijk. Het was trouwens best goede muziek; Heleen zag me er zo op spinnen! De zon was al lang op, maar de bomen boden veel bescherming. Ontbijt heerlijk buiten in de zon. Een ochtendwandelingetje gemaakt, maar dat betekende hier een stukje heen en weer over de boulevard. We moesten boodschappen doen en wilden dit bij de Eurospin; dat was goed bevallen in Vieste. Deze was aan de andere kant van de stad en zo zijn we op de fiets dwars door de stad gereden. Druk, maar goed te doen. De verse bolletjes waren op, dus kozen we ander brood. Verder konden we alles weer krijgen hier, alleen de karnemelk (Kefir) was op. Dezelfde weg terug gereden naar de camping en eerst even koffie gedronken. De tafel kon weer naar buiten; lekker buiten geluncht onder de luifel met een heerlijk zeewindje. Daarna languit op de stoelen zitten lezen. Na de thee zijn we nog even naar een supermarkt gereden, die ons door een medekampeerster was aanbevolen, een Penny. Deze lag naast een gloednieuwe Lidl, die pas de 20e open ging. De Penny was een prima winkel, waar ze wel Kefir hadden! Ook nog wat fruit meegenomen voor de fruitsalade die Heleen elke 2 dagen vers maakt met o.a. aardbeien, kiwi, banaan, ananas en sinaasappel! Terug op de camping heerlijk een drankje gedaan en rond een uur of half acht was de pizza klaar, die we heerlijk weer buiten konden eten. Voor het eerst deze vakantie, want op de vorige camping was de zon rond half acht achter de bomen en zorgde de zee voor een frisse wind. Na de afwas met koud water…. lang buiten gezeten en genoten van de live wedstrijd van Bisceglie tegen Lucchese voor de nacompetitie in Italië. Het stadion lag nl. niet ver van de camping en je kon zo de gezangen van de supporters volgen. Bisceglie won met 1-0, maar uit hadden ze met 1-0 verloren, dus was het gelijk. Verlenging en zelfs penalty’s, waar voor je geld. Uiteindelijk verloor Bisceglie.

Commentaren: 18
  • #18

Wim en Corry (dinsdag, 08 oktober 2019 11:32)

Hallo, het was weer gezellig om jullie verslagen te lezen.
    We kijken uit naar jullie volgende reis.�
    Groetjes Wim een Corry

• #17

Arie en Adri (woensdag, 25 september 2019 12:16)

Hallo Koen en Heleen.Welkom thuis na weer een mooie reis�Heel leuk om de verslagen te lezen,en de foto's te zien.Gr. van ons,Adri.

• #16

Piet en Elly (dinsdag, 24 september 2019 19:53)

Hoi vrienden, welkom thuis weer.
    Wij blijven nog n poosje onderweg. Genoten van de verhalen Coen.
    Lieve groet uit Stratoni

• #15

Cor en Marga (vrijdag, 13 september 2019 20:31)

Hallo,
    Heleen van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele mooie reizen samen toegewenst en
    dat wij ze kunnen volgen.
    Veel plezier nog bij deze reis.
    Groeten van ons

• #14

Leni (vrijdag, 13 september 2019 10:32)

Goed dat jullie omhoog zijn gegaan, in het zuiden slecht weer.Hoop dat het een beetje goed gaat met Christine. Wij zijn nog een paar dagen in Oostkapelle geweest,maar ik vind voorjaar en zomer toch leuker kamperen. Zo vroeg donker en alles zo nat in het najaar.

• #13

Piet en Elly Ruggenberg (dinsdag, 10 september 2019 21:58)

Net bijgelezen na een drukke week in Ernzen. Elkaar net misgelopen in Luxemburg. Veel plezier nog. We lezen bekende plekjes o.a. Saarburg. Geniet, geniet

• #12

Leni (zondag, 08 september 2019 13:02)

Leuk verslag weer, zo zijn we er ook een beetje bij. Geniet ervan.

• #11

Arie en Adri (vrijdag, 07 juni 2019 13:09)

Hallo vakantiegangers,wat een mooie foto's van jullie reis door Italie�Geen mooi weer,helaas,hier ook niet,wij zijn in Uitwijk,Hans en Rock zitten op Kreta�.Oppassen op Koosje en de kippen.Jullie nog veel vakantie plezier�.Groetjes.

• #10

Cor en Marga (dinsdag, 09 april 2019 21:26)

Alle verslagen en plaatjes met plezier gelezen en bekeken.
    Jullie hebben de vitamine D alweer te pakken met die zon.
    Groeten van ons

• #9

Marjan (zondag, 07 april 2019 20:51)

Weer een prachtig en lekker leesbaar verslag. Ik snap nu wel van wie jullie zoon het schrijftalent heeft. En de foto's zijn schitterend

• #8

Arie en Adri (vrijdag, 05 april 2019 22:42)

Welkom thuis,wat een mooie reis hebben jullie weer gemaakt!Leuk om de verslagen weer te lezen en de prachtige foto's te zien �Gr.van ons,Adri.

• #7

Wim en Corry (donderdag, 04 april 2019 12:23)

Hallo Heleen en Coen, we genieten weer van jullie verslagen. Het ziet er allemaal weer gezellig uit.
    Veel plezier nog!!�

• #6

Rob en Marlou (zondag, 24 maart 2019 16:11)

Dank weer voor jullie leuke verslag en de mooie foto's.
    Nu weten jullie ook eindelijk waarom bananen krom zijn. Veel plezier verder en tot gauw

• #5

Piet en Gerry (donderdag, 07 maart 2019 14:52)

Geniet ervan. En wat een mooie camper.
    Wij lezen de verslagen met veel plezier.
    Gr en tot ziens Piet en Gerry
    Ps wij wachten nog even en gaan dan de caravan weer uit de stalling halen.

• #4

Piet en Elly (maandag, 04 maart 2019 19:05)

Hoi vriendjes, dat gaat lekker. Snel gewend Coen aan die digitale Truma. Ik had meer tijd nodig hoor.

Lieve groeten

• #3

Rob en Marlou (maandag, 04 maart 2019 09:38)

Wat een mooie camper is dat. Wanneer komen de interieurfoto’s? Heel nieuwsgierig. Bevalt het allemaal, behalve de opstapjes/

• #2

Arie en Adri (zondag, 03 maart 2019)

Hallo,mensen van het goede leven!!We wensen jullie veel vakantie plezier,genieten maar!Mooie camper!!!Gr.van ons,Adri.

• #1

Coen Prenger (zaterdag, 26 januari 2019 17:06)

Je kunt hier een reactie achterlaten.