Week 5

Zondag 16 juni, maandag 17, dinsdag 18 juni 2019, zon 26°/28°/30°, zeewindje

Cecina Mare

Eigenlijk “Dolce far niente”, wat inhoudt: ochtendwandelingetje door het bos, langs het strand naar de Bunker delle Gorette uit de 2e WO. Dat stelde niet veel voor, maar toch interessant. Na de koffie boodschappen doen bij de Eurospin of de Lidl in Cecina. Daarna doorgefietst naar de boulevard van Cecina Mare; die was enorm uitgebreid sinds 2016. Een prachtige weg langs de kust met veel restaurants, hotels en winkeltjes. Na de lunch, met deze keer weer lekkere broodjes, lekker zitten lezen, de kip gesneden en gebakken, de uien en knoflook gebakken, de champignonsaus en de groenten toegevoegd en lekker laten koken. Na de thee zijn we de andere kant op gefietst naar Vada. Daar was niet veel veranderd en op de terugweg zijn we via het dorpje en de camping door het bos naar het strand gereden, waar weer een fietspad verder liep richting de haven en toen via de weg weer terug. In totaal ruim 25 km gefietst vandaag! Foto’s overgezet van fototoestel naar laptop onder de luifel. Ook die van de telefoon. De hond van de overburen dacht ook wel dat hij wat zou krijgen. Even koffie gedronken en na de borrel de verse champignonsaus met penne binnen gegeten, want het was echt fris geworden. Na de vaat DWDD Collegetour met de broertjes Arthur en Lucas Jussen op piano en Het echte leven in de dierentuin gekeken, koffie gedronken en weer een heerlijke fruitsalade gegeten. Nog een wijntje voor het slapen gaan…… Op het menu stond ook in deze dagen Pizza met salami en tomaat

Woensdag 19 juni 2019, zon 30°/32°

Vertrek Cecina Mare 15492 km

Aankomst Sirmione 15858 km

Gereden 366 km

Reisdag naar Gardameer. We hebben gezien de afstand van vandaag de tolweg genomen. Anders waren we drie uur langer onderweg geweest en dat leek ons gezien de temperatuur minder. Liever eerder aan het Gardameer. Naar Livorno nog de regionale weg, maar daar de tolweg op, die duidelijk beter is dan de andere wegen, maar toch zit er af en toe nog wel een gat in de weg. Oppassen dus! Tot La Spezia dicht langs de kust en daarna richting Parma en daarna naar Brescia. Bij Desenzano van de tolweg af en de SS11 uit naar Peschiera. We reden eerst naar de camping waar we gestart waren, maar die was vol op een achterafveldje na. Daar wilden we niet staan, dus reden we door naar Camping Tigio, waar we in 2016 gestaan hebben. Daar waren nog een vijftal plaatsen vrij; twee bij het zwembad in de palle zon, twee in een achterafstraatje tussen de huurtenten. Het laatste plaatsje lag helemaal aan de andere kant van de camping, met uitzicht op het Gardameer en een boom voor de schaduw! We kozen de laatste plaats en zetten de camper er achteruit in. Het paste precies; de luifel kon ook helemaal uitgezet worden. Achter ons een hoge heg, die ’s middags al voor schaduw zorgde. Naast ons twee kleine tentjes en ’s avonds een auto. Even boodschappen bij de Lidl gedaan; lekker gegeten.

Donderdag 20, vrijdag 21 juni 2019, zon 32°, wind van het Gardameer

Sirmione

Het was erg warm ’s nachts; alle ramen en dakramen bleven helemaal open. Hier zijn we bekend; je fietst naar Links naar de Lidl en Peschiera en naar rechts voor de Migros en Sirmione, maar het was erg heet in vergelijking met het strand van de zee! De tentjes naast ons zijn weg; we hebben nog meer ruimte dus. Tegenover ons staan Nederlanders, die vrijdag nog naar de opera gaan in Verona en zaterdag terug richting huis. Die plaats ligt wel lekker aan het water, maar staan de hele dag in de felle zon. De plaats ernaast kwam vrij, maar wij bleven maar lekker op ons plaatsje in de schaduw, want het werd erg heet. Wel zie je daar het paar zwanen met één jong, dat regelmatig veilig op de rug van moeder zit. Kipfilet met gebakken champignons, uien en frites gegeten en vrijdag een pizza Calzone gehaald bij het restaurant voor €6,50 en hij was erg lekker! Omdat het zo warm was, hebben we de laatste 2 dagen na de fietstocht ’s middags maar een tapbiertje genomen bij het terras op de camping. Die smaakten wel zeg! Omdat er zaterdag een regendag wordt voorspeld, besluiten we zaterdag  te vertrekken richting Imst in Oostenrijk. ’s Avonds al vast alles opgeruimd; we kregen nog nieuwe buren; twee motorrijders uit Tsjechië. Er waren prachtige wolkpartijen te zien boven het meer. Een ervan sprak Engels, de ander niet, maar gebruikte Google Translate. We kregen natuurlijk een authentiek gestookte Slibowitz aangeboden, die 30 seconden gloeide in je slokdarm….. Het rommelde ’s avonds al wat, maar het bleef droog. In de loop van de nacht nog wat gerommel, maar het bleef droog tot de ochtend.

Zaterdag 22 juni, bewolkt, regen, 18°

Vertrek Sirmione 15858 km

Aankomst Merano 16043 km

Gereden 185 km

Toen we wakker werden, waaide het hard en begon het zachtjes te regenen. Na het ontbijt en dagelijkse hygiëne vertrokken we richting de Lidl. Eerst nog even broodjes, chocolade en witte wijn halen. We hadden een reisdag naar Ims gepland. Tenminste dat was de bedoeling, maar nog voor Peschiera stonden we al in de file om de weg op te komen. Stapvoets tot de volgende kruising en uiteindelijk in de langzaamrijdend tot stilstaande file voor de aansluiting met de tolweg! Even op Google gekeken, maar de files bleven aanhouden tot na de Brenner. Het eerste stukje tot de afslag bij Rovereto zijn we op de tolweg gebleven, maar we hadden al een uur extra gebruikt. Bij Rovereto zijn we de weg afgegaan en hebben we lekker gegeten. We besloten toen via de binnenwegen naar Merano te rijden, waar we op de heenweg ook hebben overnacht. Maar even gebeld naar de camping en voor een nachtje gereserveerd. Daarna via de binnenwegen, die vaak langs de snelweg lopen, verder gereden en telkens weer zagen we de files op de snelweg en wij hadden alleen rotondes en dorpjes waar we doorheen of langs moesten. We kwamenweer door het prachtige gebied met de mooie rotswanden, nu nog in wolken gehuld. Rond half vier waren we op de camping; het had er flink geregend, maar rond 5 uur begon de zon te schijnen. We hadden weer perfecte wifi, dus het verslag van week 4 en 5 even afmaken en erop zetten vanavond. Heerlijk in het zonnetje gezeten tot half acht en daar de gisteren voorbereide kip Tandori gegeten. Na het eten zijn we naar binnen gegaan; de temperatuur zakte tot onder de 18° en dat zijn we niet gewend. Heleen lekker aan het lezen, ik maak het verslag en de tv staat aan op Noorwegen-Australië. Nog even de foto’s uitgezocht en alles op de weblog gezet!

Commentaren: 18
  • #18

Wim en Corry (dinsdag, 08 oktober 2019 11:32)

Hallo, het was weer gezellig om jullie verslagen te lezen.
    We kijken uit naar jullie volgende reis.�
    Groetjes Wim een Corry

• #17

Arie en Adri (woensdag, 25 september 2019 12:16)

Hallo Koen en Heleen.Welkom thuis na weer een mooie reis�Heel leuk om de verslagen te lezen,en de foto's te zien.Gr. van ons,Adri.

• #16

Piet en Elly (dinsdag, 24 september 2019 19:53)

Hoi vrienden, welkom thuis weer.
    Wij blijven nog n poosje onderweg. Genoten van de verhalen Coen.
    Lieve groet uit Stratoni

• #15

Cor en Marga (vrijdag, 13 september 2019 20:31)

Hallo,
    Heleen van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele mooie reizen samen toegewenst en
    dat wij ze kunnen volgen.
    Veel plezier nog bij deze reis.
    Groeten van ons

• #14

Leni (vrijdag, 13 september 2019 10:32)

Goed dat jullie omhoog zijn gegaan, in het zuiden slecht weer.Hoop dat het een beetje goed gaat met Christine. Wij zijn nog een paar dagen in Oostkapelle geweest,maar ik vind voorjaar en zomer toch leuker kamperen. Zo vroeg donker en alles zo nat in het najaar.

• #13

Piet en Elly Ruggenberg (dinsdag, 10 september 2019 21:58)

Net bijgelezen na een drukke week in Ernzen. Elkaar net misgelopen in Luxemburg. Veel plezier nog. We lezen bekende plekjes o.a. Saarburg. Geniet, geniet

• #12

Leni (zondag, 08 september 2019 13:02)

Leuk verslag weer, zo zijn we er ook een beetje bij. Geniet ervan.

• #11

Arie en Adri (vrijdag, 07 juni 2019 13:09)

Hallo vakantiegangers,wat een mooie foto's van jullie reis door Italie�Geen mooi weer,helaas,hier ook niet,wij zijn in Uitwijk,Hans en Rock zitten op Kreta�.Oppassen op Koosje en de kippen.Jullie nog veel vakantie plezier�.Groetjes.

• #10

Cor en Marga (dinsdag, 09 april 2019 21:26)

Alle verslagen en plaatjes met plezier gelezen en bekeken.
    Jullie hebben de vitamine D alweer te pakken met die zon.
    Groeten van ons

• #9

Marjan (zondag, 07 april 2019 20:51)

Weer een prachtig en lekker leesbaar verslag. Ik snap nu wel van wie jullie zoon het schrijftalent heeft. En de foto's zijn schitterend

• #8

Arie en Adri (vrijdag, 05 april 2019 22:42)

Welkom thuis,wat een mooie reis hebben jullie weer gemaakt!Leuk om de verslagen weer te lezen en de prachtige foto's te zien �Gr.van ons,Adri.

• #7

Wim en Corry (donderdag, 04 april 2019 12:23)

Hallo Heleen en Coen, we genieten weer van jullie verslagen. Het ziet er allemaal weer gezellig uit.
    Veel plezier nog!!�

• #6

Rob en Marlou (zondag, 24 maart 2019 16:11)

Dank weer voor jullie leuke verslag en de mooie foto's.
    Nu weten jullie ook eindelijk waarom bananen krom zijn. Veel plezier verder en tot gauw

• #5

Piet en Gerry (donderdag, 07 maart 2019 14:52)

Geniet ervan. En wat een mooie camper.
    Wij lezen de verslagen met veel plezier.
    Gr en tot ziens Piet en Gerry
    Ps wij wachten nog even en gaan dan de caravan weer uit de stalling halen.

• #4

Piet en Elly (maandag, 04 maart 2019 19:05)

Hoi vriendjes, dat gaat lekker. Snel gewend Coen aan die digitale Truma. Ik had meer tijd nodig hoor.

Lieve groeten

• #3

Rob en Marlou (maandag, 04 maart 2019 09:38)

Wat een mooie camper is dat. Wanneer komen de interieurfoto’s? Heel nieuwsgierig. Bevalt het allemaal, behalve de opstapjes/

• #2

Arie en Adri (zondag, 03 maart 2019)

Hallo,mensen van het goede leven!!We wensen jullie veel vakantie plezier,genieten maar!Mooie camper!!!Gr.van ons,Adri.

• #1

Coen Prenger (zaterdag, 26 januari 2019 17:06)

Je kunt hier een reactie achterlaten.