Week 2

Donderdag 29 t/m vrijdag 30 augustus 2019 J32°

Verblijf op camping Nommerlayen met Nick, Bibi en Evie.

Do. Knutselclub; schortjes kleuren met stofstiften! Bibi en Evie kregen nog een extra shirtje mee om te versieren bij het huisje!

Boodschappen in winkelcentrum Topaz in Mersch met de auto van Nick; op de fiets is die afstand door het hoogteverschil niet te doen. Na de lunch zijn we weer gaan zwemmen. Als afsluiting van de vakantieweek met Nick, Bibi en Evie moesten het weer pannenkoeken worden! Dus weer een uurtje bakken. Kleine pannenkoeken met stroop en poedersuiker, pannenkoeken met kaas en spek voor Nick en mij en met appel voor Heleen.

Vr. Châlet opruimen vóór 10 uur, want dan moet de sleutel ingeleverd worden. Bibi en Evie voor de laatste keer naar de knutselclub. Ze maakten nog een soort klok, die met de lucht en de sterren echt kon draaien. Daarna namen we afscheid en vertrokken Nick, Bibi en Evie na een hele gezellige week op camping Nommerlayen in Luxemburg! Absoluut voor herhaling vatbaar wat ons betreft! Toen ze eenmaal weg waren, wilde Heleen ook niet blijven en zo vertrokken we rond twaalf uur van de camping richting Saarburg.

Ik had deze week ook nog gesproken met mevr. Miny, de eigenaresse van de camping. Ze vertelde dat nu haar zoons de camping runden; zij hielp nog door de weeks ’s ochtends op de receptie; haar man was afgelopen jaar overleden. We bespraken nog wat herinneringen, want we zijn voor het eerst op deze camping geweest na de geboorte van Jeffrey in 1983! Daarna regelmatig in het voorseizoen, omdat je de caravan kon laten staan op de plaats en alleen betaalde wanneer je aanwezig was. We werden zelfs uitgenodigd voor het 25 jarig bestaan van de camping, dat gevierd werd met een verblijf met diner! Ook zijn we er met mijn ouders, Ben en Ina, Addy en Ron en Bert en Christien geweest. Die keer in 2005 met Addy en Ron op de motor; Heleen met haar Ka. Ik was eerder thuis, want door het bezoek van President Bush aan Margraten was er een file en ook reed Heleen een stuk verkeerd bij een wegomlegging. Daar had ik met de motor geen last van en was ik dus veel eerder thuis!

Vertrek Nommern: 17518 km

Aankomst Saarburg: 17573 km

Gereden: 55 km

Nadat we nog even de tank gevuld hadden in Luxemburg (€1,10/l) reden we via een mooie, korte route naar de camperplaats Saarburg. We waren daar al eens geweest, maar toen regende het flink en het was nog vroeg in de middag, dus zijn we doorgereden naar een andere camperplaats. Nu was het prachtig weer en reden we de camperplaats op. We mochten zelf een plaatsje zoeken, nadat we betaald hadden. We reden naar het 2e veld en kozen een mooi plaatsje met uitzicht richting de rivier. Het fietspad liep langs de camperplaats langs de rivier de Saar. We fietsten nog even naar Saarburg; een echt toeristisch plaatsje zoals ook Colmar en Cochem. Er was een waterval in het centrum van het stadje; daar waren allemaal terrasjes langs die goed vol zaten. Het fietspad naar het noorden gevolgd tot de brug, even uitzoeken met Google maps hoe de op- en afritten lopen en weer terug naar de camperplaats. Morgen beginnen de wijnfeesten in deze streek. We aten een heerlijke Pizza uit eigen oven en ’s avonds gezellig wat tv gekeken.

Zaterdag 31 augustus 2019 J32°/L18°

Een heerlijk dagje in Saarburg; lekker ontbeten en na de koffie op de fiets even boodschappen gedaan bij de Lidl in het stadje. Na de lunch ’s middags een flink stuk gefietst langs de Saar. Eerst richting het zuiden tot aan de eerste sluis, terug via de andere kant. Daarna in Saarburg even naar de Takko, de kledingzaak die Heleen in Duitsland had ontdekt in mei en daarna door naar het fietspad langs de Saar naar het noorden, daar de brug over en weer terug naar de camperplaats. In Saarburg kwamen we over het feestterrein en het was er best gezellig met een hoempa pa band en natuurlijk wijn. Heerlijk buiten gezeten met een drankje en ’s avonds werden het frites, kroket en salade. Aan het eind van de middag werd het donker en even later onweerde het even flink. Gelukkig was het droog voor het vuurwerk ter ere van het wijnfeest. We keken nog even naar De beste zangers van Nederland. En later Taboe met Philip Geubels.

Zondag 1 september 2019 J32°

Vertrek Saarburg: 17573 km

Aankomst Charmes: 17761 km

Gereden: 188 km

Na de koffie vertrokken we richting Frankrijk. We reden een heel stuk langs de Saar, prachtige omgeving! Via Saarlouis reden we naar Saint-Avold door prachtige bossen en verder via Luneville en Bayon naar Charmes. De nieuwe Tom-Tom deed het prima; snelwegen en tolwegen vermijden en snelste route hadden we ingesteld en zo reden over de mooiste wegen, die we zelf niet hadden gekozen met behulp van een gewone kaart. Veel D-wegen in Frankrijk zijn prima onderhouden en brengen je door leuke plaatsjes. Zo reden we naar Charmes, waar we nog nooit geweest waren. Er was ook een camperplaats aan de andere oever van het Canal de l’ Est, maar wij kozen voor de camping, want we wilden een wasje doen. Dat mocht niet op de camperplaats in Saarburg! De camping lag tussen de Moezel en het kanaal en was redelijk gevuld. We schreven in en mochten een plaatsje kiezen. Het waren grote plaatsen, want de plaats die wij gekozen hadden, bleek 2x zo groot te zijn als wij dachten! Ook wel weer prettig van een camping, grotere plaatsen en wasmachines! We aten ’s avonds een restje van de spaghetti, die we vorige week gemaakt hadden voor Nick en de meiden. Studio sport en De familie Kruis gekeken.

Maandag 2 september 2019 J32°

Dagje in Charmes. Tijd voor een wasje in de wasmachine van de camping. In 3 kwartier was het klaar en door het mooie weer was het snel droog. We fietsen eerst even naar de Leclerc om wat boodschappen te doen. Na de lunch fietsten we over het fietspad langs het kanaal rechts van de camping, maar bij de eerste sluis zagen we dat er aan de andere kant geen fietspad was. Toen zijn we terug gereden en de andere kant op gefietst. We kwamen langs de camperplaats en daarna over de eerste brug en daarna langs de andere oever terug. Daar was geen fietspad langs het kanaal, maar wel een breed fietspad naast de weg. Op de terugweg ook nog even naar het postkantoor geweest om postzegels te kopen, want ja, Heleen schrijft nog steeds brieven naar thuis en naar Any. Evie en Bibi kregen een kaart! We aten vers gemaakte nasi met gebakken ei! Vanaf vandaag is DWDD er weer; we kijken er vanaf vandaag regelmatig naar tijdens het eten. Later ook nog even naar Chateau Meiland, seizoen 2 en een restje VI.

Dinsdag 3 september 2019 J30°

Vertrek Charmes: 17761 km

Aankomst Chalon-sur-Saône 18033 km

Gereden: 272 km

Het was weer een prachtige route, dwars door de Bourgogne met veel mooie dorpjes en vergezichten. We hadden eerst nog het idee naar het Lac de Chalain te rijden, maar de vooruitzichten ware daar minder. Dus kozen voor de richting van Valon Pont d’Arc. Omdat we allemaal binnendoor rijden, kozen we Chalon-sur-Saone als tussenstop. Het was een prachtige camping aan de Saône, met schaduw en zon. Na inschrijven mochten we weer zelf een plaatsje zoeken en na 2x rondrijden kwamen we toch weer bij het eerste plaatsje terug.De camper neergezet, de luifel uit en lekker thee gedronken. Daarna de fietsen gepakt om even naar het centrum te fietsen. Er was een fietspad langs de camping naar de stad. De stad is op diverse eilanden gebouwd en we moesten over twee bruggen tot we in de stad waren. Vanuit de verte zagen we de kathedraal al. De kades van de Saône waren ook prachtig. Eerst over een smal bruggetje en later over de grote brug. De binnenstad was wandel/fietsgebied ; het was niet druk, dus konden we rustig rondfietsen door de gezellige straatjes. De meeste winkels waren (nog) gesloten en zo reden we door tot een groot plein. Daar besloten we om te draaien en via de grote brug richting de Lidl te rijden. We hadden nog een paar boodschapjes. We zagen gelijk al een groot winkelcentrum; daar gaan we morgen wel naartoe. Terug op de camping dronken we koffie, lazen we wat, dronken we een wijntje en een biertje en genoten van het heerlijke weer. We aten ’s avonds frites, bitterballen en salade. Heleen las wat op het bed en ik op de stoel. Het wordt ’s avonds a snel donker en dus fris en om nu verplicht buiten te blijven zitten in lange broek en trui, dat zien we niet zitten. Is ook voor de spieren van Heleen niet echt handig!

Woensdag 4 september 2019 J32°

Na het ontbijt met natuurlijk de croissants startten we rustig op en na de koffie reden we naar het winkelcentrum. Er was zelfs een Cache-Cache, de favoriete winkel van Heleen en natuurlijk zag ze er twee leuke shirtjes, die ze al vast voor haar verjaardag kreeg! Bij de Carrefour ook nog wat boodschappen gedaan en daarna terug naar de camping. Na de lunch lekker zitten lezen en na de thee nogmaals naar het centrum gereden. Gisteren had ik nl. mijn fototoestel vergeten en we wilden nog even rustig rondkijken. Bij de kathedraal was een gezellig plein met allemaal terrasjes. Op de terugweg fietsten we de camping voorbij en reden over het fietspad langs de Saône heerlijk een stuk door. We kwamen uiteindelijk in een mooi park met een golfbaan, waar de fietspaden gewoon doorheen liepen. Het was er prachtig, met veel bloemperken en mooie struiken. Er waren wel wat golfers bezig, maar die hadden geen last van ons en wij niet van hun. Op de terugweg zagen we regelmatig borden langs het fietspad met uitleg over de omgeving of over de vissoorten die je er tegen kon komen. Heleen had al gezien dat je op de camping pizza’s kon afhalen en ging even kijken welke soorten er waren. Zij koos de Pizza Royale, die ik dus ’s avonds ging halen. Hij was heerlijk en we keken nog even naar Ranking the stars, met Paul en Martien van het Chateau en Foute vrienden, dat soms toch wel grappig is.

Commentaren: 18
  • #18

Wim en Corry (dinsdag, 08 oktober 2019 11:32)

Hallo, het was weer gezellig om jullie verslagen te lezen.
    We kijken uit naar jullie volgende reis.�
    Groetjes Wim een Corry

• #17

Arie en Adri (woensdag, 25 september 2019 12:16)

Hallo Koen en Heleen.Welkom thuis na weer een mooie reis�Heel leuk om de verslagen te lezen,en de foto's te zien.Gr. van ons,Adri.

• #16

Piet en Elly (dinsdag, 24 september 2019 19:53)

Hoi vrienden, welkom thuis weer.
    Wij blijven nog n poosje onderweg. Genoten van de verhalen Coen.
    Lieve groet uit Stratoni

• #15

Cor en Marga (vrijdag, 13 september 2019 20:31)

Hallo,
    Heleen van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele mooie reizen samen toegewenst en
    dat wij ze kunnen volgen.
    Veel plezier nog bij deze reis.
    Groeten van ons

• #14

Leni (vrijdag, 13 september 2019 10:32)

Goed dat jullie omhoog zijn gegaan, in het zuiden slecht weer.Hoop dat het een beetje goed gaat met Christine. Wij zijn nog een paar dagen in Oostkapelle geweest,maar ik vind voorjaar en zomer toch leuker kamperen. Zo vroeg donker en alles zo nat in het najaar.

• #13

Piet en Elly Ruggenberg (dinsdag, 10 september 2019 21:58)

Net bijgelezen na een drukke week in Ernzen. Elkaar net misgelopen in Luxemburg. Veel plezier nog. We lezen bekende plekjes o.a. Saarburg. Geniet, geniet

• #12

Leni (zondag, 08 september 2019 13:02)

Leuk verslag weer, zo zijn we er ook een beetje bij. Geniet ervan.

• #11

Arie en Adri (vrijdag, 07 juni 2019 13:09)

Hallo vakantiegangers,wat een mooie foto's van jullie reis door Italie�Geen mooi weer,helaas,hier ook niet,wij zijn in Uitwijk,Hans en Rock zitten op Kreta�.Oppassen op Koosje en de kippen.Jullie nog veel vakantie plezier�.Groetjes.

• #10

Cor en Marga (dinsdag, 09 april 2019 21:26)

Alle verslagen en plaatjes met plezier gelezen en bekeken.
    Jullie hebben de vitamine D alweer te pakken met die zon.
    Groeten van ons

• #9

Marjan (zondag, 07 april 2019 20:51)

Weer een prachtig en lekker leesbaar verslag. Ik snap nu wel van wie jullie zoon het schrijftalent heeft. En de foto's zijn schitterend

• #8

Arie en Adri (vrijdag, 05 april 2019 22:42)

Welkom thuis,wat een mooie reis hebben jullie weer gemaakt!Leuk om de verslagen weer te lezen en de prachtige foto's te zien �Gr.van ons,Adri.

• #7

Wim en Corry (donderdag, 04 april 2019 12:23)

Hallo Heleen en Coen, we genieten weer van jullie verslagen. Het ziet er allemaal weer gezellig uit.
    Veel plezier nog!!�

• #6

Rob en Marlou (zondag, 24 maart 2019 16:11)

Dank weer voor jullie leuke verslag en de mooie foto's.
    Nu weten jullie ook eindelijk waarom bananen krom zijn. Veel plezier verder en tot gauw

• #5

Piet en Gerry (donderdag, 07 maart 2019 14:52)

Geniet ervan. En wat een mooie camper.
    Wij lezen de verslagen met veel plezier.
    Gr en tot ziens Piet en Gerry
    Ps wij wachten nog even en gaan dan de caravan weer uit de stalling halen.

• #4

Piet en Elly (maandag, 04 maart 2019 19:05)

Hoi vriendjes, dat gaat lekker. Snel gewend Coen aan die digitale Truma. Ik had meer tijd nodig hoor.

Lieve groeten

• #3

Rob en Marlou (maandag, 04 maart 2019 09:38)

Wat een mooie camper is dat. Wanneer komen de interieurfoto’s? Heel nieuwsgierig. Bevalt het allemaal, behalve de opstapjes/

• #2

Arie en Adri (zondag, 03 maart 2019)

Hallo,mensen van het goede leven!!We wensen jullie veel vakantie plezier,genieten maar!Mooie camper!!!Gr.van ons,Adri.

• #1

Coen Prenger (zaterdag, 26 januari 2019 17:06)

Je kunt hier een reactie achterlaten.