Week 6

Vertrek Merano 16043 km

Aankomst Imst 16167 km

Gereden 124 km

Heerlijk uitgeslapen en wakker geworden in een volledig zonnige omgeving. De bergtoppen waren weer goed in beeld. Lekker buien ontbeten met zoals gewoonlijk thee, croissants en ontbijtkoek en lekker wat gelezen. Daarna even gaan betalen bij de receptie; broodjes waren er niet meer. We moesten even “met de hand” koffie zetten, want als je betaald hebt is gelijk de stroom afgesloten. We gaan vandaag via de hoogste grensovergang van Oostenrijk, het Timmelsjoch. Op de heenweg was deze pas nog afgesloten voor het verkeer door de late sneeuwval. Nu was hij open. Na de koffie reden we weg van de camping; bij de eerste afslag stonden we al in de file. Er waren meer mensen die deze kant op wilden. Je kon hiervandaan nog kiezen uit 3 routes; via de Reschenpass (op de heenweg gereden), de Brenner die nog steeds erg druk en vol files was en de steile route via de SS44 en de SS448 naar het Timmelsjoch op 2509 m. We tankten nog even onderweg; de creditcard werkte niet, dus met de betaalpas betaald. De hoofdprijs €1,509/liter, maar ja, geen risico dus volle tank. De route was inderdaad erg mooi; prachtige uitzichten en veel echte haarspeldbochten. Smalle stukken en bredere stukken. Een keer gewoon gestopt en gewacht tot de dalende auto’s er langs konden. In sommige bochten moest er teruggeschakeld worden naar de eerste versnelling! Je had na elke bocht weer foto’s kunnen maken. Er lag steeds meer sneeuw langs de weg en bovenop de pas reden we tussen sneeuwwanden van 2 à 3 meter door. Net voor de top was er een tunnel, die afgesloten kon worden met grote deuren. De parkeerplaats was goed vol; veel motorrijders ook die je overal inhaalden; sommige motorrijders dachten, dat de berg van hun was! Na de top was de grens en de tolpoortjes. Hierna daalde je rustig het Ötztal in. Bij een van de benzinestations weer even een 10 dagenvignet gekocht voor de Oostenrijkse wegen. Zo reden we rustig richting Imst, waar we naar camping Am Schwimbad gingen. Daar zijn we ooit geweest, maar we herkenden er niets van. Alleen het gemeentelijke zwembad ernaast, waar vroeger een duiktoren stond. De beheerder had er nog een oude foto van. Op de camping kregen we een mooi plaatsje aan de rand met mooi uitzicht op de bergen. We fietsten later nog even naar het centrum; alle winkels waren natuurlijk dicht. We bezochten een indrukwekkende begraafplaats bij een prachtige kerk in het centrum en dronken bij de camper nog een lekker drankje in de laatste zonnestralen. We aten penne met spekjes, kaas en uien en lazen wat en keken tv.

De volgende dagen stonden in het teken van hitte en terugreis……..

Maandag 24 juni 2019, zon 34

Vertrek Imst 16167 km

Aankomst Amtzell 16338 km

Gereden 171 km

We werden rond kwart voor negen wakker; ontbijten, opruimen en bestelde broodjes ophalen bij de receptie. Daarna rond kwart over 10 richting Bregenz via de snelweg A12, met in totaal wel zo’n 12-tal tunnels, waarvan de langste 15,5 km was. Hier moest tol voor betaald worden. Al met al wel zo’n 50 km tunnel gehad! Een prachtige rit met mooie uitzichten op de bergen en dus veel tunnels. In deze lange tunnel stopte onze TomATom er mee en was niet meer aan de praat te krijgen. Gelukkig heb je dan je mobiel met Google Maps en de ouderwetse kaart, maar dat ben je dus niet meer gewend! Bij Bregenz op een parkeerplaats gegeten en even de route verder gepland. Daarna de grens over naar Duitsland en daar waren we al vrij snel op de camperplaats in Amtzell. We konden er zo oprijden, een plaats uitzoeken, stroom aansluiten en een munt erin en de “Frau Direktor” kwam meestal tussen 5 en 6 om het geld op te halen zei een behulpzame medecamperaar, die er al langer stond. De Netto supermarkt was vlakbij, dus we pakten de fietsen en reden erheen via een best steile afdaling. Die moesten we dus ook weer omhoog en dat ging wel, maar met hoger verzet dan naar beneden. Later zijn we nog even wat in de omgeving gaan fietsen; er was een plaatsje vlakbij, maar daar was weinig te beleven. Op de fiets heb je altijd wat rijwind en dat is bij deze temperaturen wel erg prettig. Onze camper stond wel bij 2 bomen, dus we konden in de schaduw koffie drinken en een drankje nemen. Omdat de camperplaats hoog lag, waaide het er ook lekker. We aten lekker verse lasagne! We keken ’s avonds nog wat tv; soms WK damesvoetbal, wanneer precies weet ik niet meer; alle dagen lijken op elkaar. Je moet op je telefoon kijken welke dag het is!

Dinsdag 25 juni 2019, zon 34

Vertrek Amtzell 16338 km

Aankomst Neckargemünd 16662 km

Gereden 324 km

Vandaag verder richting Neckargemünd; op deze camping zijn we al eens eerder geweest; lekker aan de Neckar, dus hopelijk wat frisser, want de temperaturen overal in Duitsland gingen boven de 35!! We reden rond half elf weg en de temperatuur steeg en steeg onderweg. Het eerste stuk tot onder Stuttgart reden we over binnenwegen. Halverwege reden we verkeerd en moesten we de route even opnieuw bekijken en opzoeken. Google Maps stuurde ons eerst over allerlei binnenweggetjes en dat waren we snel zat. Weer even de route bekeken en nu de goede afslag genomen. Vanaf Stuttgart zijn we de snelweg opgegaan, met alle wegwerkzaamheden en vrachtwagens……. Na Stuttgart richting Heilbron en Heidelberg. Bij Sinsheim de snelweg af en richting Neckarsgemünd binnendoor. De camping lag in het centrum naast de brug en we kregen een plaatsje vooraan de camping, met de rug naar de zon. Het was zo warm, dat we weinig meer gedaan hebben. Lekker buiten zitten in de schaduw thee gedronken en later een drankje. We hadden waarschijnlijk door de warmte weing honger en hebben dus maar een minestronesoepje genomen. Alle ramen en dakluiken open betekent ook wel dat het binnen warmer wordt! Daar kwamen we ’s avonds achter; toen we naar bed gingen was het binnen warmer dan buiten! Nog even heerlijk gedoucht om af te koelen. Voetbal gekeken op de Ipad, want we hadden daar (betaald) Wifi, die sterk genoeg was. Morgen rijden we net zolang door tot het onder de 30 graden is; Heleen had een camping in Heerlen gevonden en daar gaan we heen. Hoeven we de laatste dag niet zo ver meer en kunnen we even langs Shinga in Schijndel om een nieuw zadel te kopen.

Woensdag 26 juni 2019, zon 34⁰

Vertrek Neckargemünd 16662 km

Aankomst Heerlen 17004 km

Gereden 342 km

Even ontbeten, afgerekend, de bestelde broodjes opgehaald, nogmaals gedoucht voordat we richting Heidelberg vertrokken. Eerst langs de Neckar tot Heidelberg, een mooie route. Daarna via de A61richting Koblenz en voorbij Bonn de A4 richting Aken. De temperatuur liep ook vandaag flink op; op zijn hoogst weer 34! Bij Aken was het nog 32, bij de grens (5km verder) nog 30 en in Heerlen (5 km verder) 28. Een goede keus dus. Even m.b.v. Google Maps het laatste stuk tot de camping gereden en daar werden we hartelijk ontvangen op camping Hitjesvijver, gelegen in Heerlensheide. De camping lag in een woonwijk, maar als je op de camping was, merkte je daar niet veel van. De camperplaatsen waren mooi aangelegd in een grasveld. Plateaus van beton voor de camper en gras ervoor. We konden heerlijk in de schaduw gaan staan, want er was plaats genoeg. Van de 8 plaatsen was er maat 1 bezet, nu 2 dus. Lekker even thee gedronken en daarna even gaan fietsen, want Heleen had een bord gezien met centrum erop. Onderweg kwamen we nog een Action winkel tegen, waar we gelijk maar even inpakpapier hebben gekocht voor de cadeaus voor de meiden. In het best gezellige winkelcentrum waren zelfs 3 cafetaria’s; één was genoeg voor vanavond. We zijn nog een stuk rondgereden in de omgeving en daarna terug naar de camping. Het was lekker om te fietsen, maar ook p de camping was het heerlijk in de schaduw. Het koelde ’s avonds best af, heerlijk om te slapen dus.

Donderdag 27 juni 2019, zon 34⁰/28⁰

Vertrek Heerlen 17004 km

Aankomst Spijk 17179 km

Gereden 175 km

We waren pas rond 9 uur wakker vandaag; de laatste verpakking croissants geopend en er 2 gebakken, thee gezet en lekker ontbeten, op bed en buiten in de zon. De laatste spullen ingepakt en de camper even “geloosd” bij de serviceplaats van de camping. Er was ook een broodjeszaak in het centrum en dus ben ik daar even heen gelopen om broodjes te halen. Vanaf de camping richting Geleen en daarna naar Eindhoven. Boven Eindhoven de afslag St. Oedenrode genomen en richting Schijndel gereden. Eenmaal daar meldde ik me met het defecte zadel bij Beau, de verkoper die ons de fietsen had verkocht. Hij pakte gelijk een compleet nieuw zadel en gaf dat mee; service van de zaak! Dat hadden we niet verwacht, want het was kapot gegaan door eigen schuld. Wat een prima service dus! We reden dus verder en hebben bij de parkeerplaats De Lugt de vanmorgen gekochte broodjes opgegeten. Daarna was het nog maar een half uurtje; Heleen had Kevin gemeld, dat we onderweg waren en Kevin zei, dat ze in het “centrum van Spijk” aan het asfalteren waren. We namen dus de afslag Leerdam en reden via de dijk naar Spijk. Kevin was nog lopen toen we thuis kwamen en we waren al aan het opruimen toen hij terug kwam. Frankie was blij, maar niet uitbundig na de wandeling.

We hebben deze reis ruim 5000 km gereden met de camper en bijna 400 km met de fiets. Deze zomer zijn we verder thuis, tot eind augustus. Dan gaan we eerst een week met Nick, Bibi en Evie naar camping Nommerlayen in Luxemburg, waar we vroeger vaak geweest zijn. Nick heeft een chalet gehuurd en wij staan met de camper schuin tegenover het chalet. Daarna gaan we verder, richting Duitsland, Frankrijk? Half september gaan Jeffrey, Chantal en Noé naar een huisje van Centerparcs in Frankrijk; we hebben afgesproken daar ook even langs te gaan. Daarna zien we wel, Frankrijk is groot en mooi!

Commentaren: 18
  • #18

Wim en Corry (dinsdag, 08 oktober 2019 11:32)

Hallo, het was weer gezellig om jullie verslagen te lezen.
    We kijken uit naar jullie volgende reis.�
    Groetjes Wim een Corry

• #17

Arie en Adri (woensdag, 25 september 2019 12:16)

Hallo Koen en Heleen.Welkom thuis na weer een mooie reis�Heel leuk om de verslagen te lezen,en de foto's te zien.Gr. van ons,Adri.

• #16

Piet en Elly (dinsdag, 24 september 2019 19:53)

Hoi vrienden, welkom thuis weer.
    Wij blijven nog n poosje onderweg. Genoten van de verhalen Coen.
    Lieve groet uit Stratoni

• #15

Cor en Marga (vrijdag, 13 september 2019 20:31)

Hallo,
    Heleen van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele mooie reizen samen toegewenst en
    dat wij ze kunnen volgen.
    Veel plezier nog bij deze reis.
    Groeten van ons

• #14

Leni (vrijdag, 13 september 2019 10:32)

Goed dat jullie omhoog zijn gegaan, in het zuiden slecht weer.Hoop dat het een beetje goed gaat met Christine. Wij zijn nog een paar dagen in Oostkapelle geweest,maar ik vind voorjaar en zomer toch leuker kamperen. Zo vroeg donker en alles zo nat in het najaar.

• #13

Piet en Elly Ruggenberg (dinsdag, 10 september 2019 21:58)

Net bijgelezen na een drukke week in Ernzen. Elkaar net misgelopen in Luxemburg. Veel plezier nog. We lezen bekende plekjes o.a. Saarburg. Geniet, geniet

• #12

Leni (zondag, 08 september 2019 13:02)

Leuk verslag weer, zo zijn we er ook een beetje bij. Geniet ervan.

• #11

Arie en Adri (vrijdag, 07 juni 2019 13:09)

Hallo vakantiegangers,wat een mooie foto's van jullie reis door Italie�Geen mooi weer,helaas,hier ook niet,wij zijn in Uitwijk,Hans en Rock zitten op Kreta�.Oppassen op Koosje en de kippen.Jullie nog veel vakantie plezier�.Groetjes.

• #10

Cor en Marga (dinsdag, 09 april 2019 21:26)

Alle verslagen en plaatjes met plezier gelezen en bekeken.
    Jullie hebben de vitamine D alweer te pakken met die zon.
    Groeten van ons

• #9

Marjan (zondag, 07 april 2019 20:51)

Weer een prachtig en lekker leesbaar verslag. Ik snap nu wel van wie jullie zoon het schrijftalent heeft. En de foto's zijn schitterend

• #8

Arie en Adri (vrijdag, 05 april 2019 22:42)

Welkom thuis,wat een mooie reis hebben jullie weer gemaakt!Leuk om de verslagen weer te lezen en de prachtige foto's te zien �Gr.van ons,Adri.

• #7

Wim en Corry (donderdag, 04 april 2019 12:23)

Hallo Heleen en Coen, we genieten weer van jullie verslagen. Het ziet er allemaal weer gezellig uit.
    Veel plezier nog!!�

• #6

Rob en Marlou (zondag, 24 maart 2019 16:11)

Dank weer voor jullie leuke verslag en de mooie foto's.
    Nu weten jullie ook eindelijk waarom bananen krom zijn. Veel plezier verder en tot gauw

• #5

Piet en Gerry (donderdag, 07 maart 2019 14:52)

Geniet ervan. En wat een mooie camper.
    Wij lezen de verslagen met veel plezier.
    Gr en tot ziens Piet en Gerry
    Ps wij wachten nog even en gaan dan de caravan weer uit de stalling halen.

• #4

Piet en Elly (maandag, 04 maart 2019 19:05)

Hoi vriendjes, dat gaat lekker. Snel gewend Coen aan die digitale Truma. Ik had meer tijd nodig hoor.

Lieve groeten

• #3

Rob en Marlou (maandag, 04 maart 2019 09:38)

Wat een mooie camper is dat. Wanneer komen de interieurfoto’s? Heel nieuwsgierig. Bevalt het allemaal, behalve de opstapjes/

• #2

Arie en Adri (zondag, 03 maart 2019)

Hallo,mensen van het goede leven!!We wensen jullie veel vakantie plezier,genieten maar!Mooie camper!!!Gr.van ons,Adri.

• #1

Coen Prenger (zaterdag, 26 januari 2019 17:06)

Je kunt hier een reactie achterlaten.