Week 2

Zondag 26 mei 2019, zon/hagelbui 26°

Peschiera

Vandaag ook weer heerlijk genoten van het verblijf hier; lekker uitgeslapen, ontbeten en even broodjes gehaald bij de Lidl, die hier op zondag gewoon open is de hele dag. Heleen had nog lekker liggen lezen en ging lekker douchen. Heerlijk wat gelezen en ineens hoorden we een enorm gezoem in de lucht en we zagen een zwerm bijen tegenover onze camper bij een leegstaande woning. Uiteindelijk vormden ze een “klont” in de hoek van een raam en we hebben daarna geluncht. Het was weer zonnig geworden en we fietsten nog even voor de laatste keer dit jaar naar het centrum van Peschiera, waar het weer gezellig druk was. Langs het meer terug gefietst en lekker buiten koffie gedronken en een drankje gedaan. De zwerm bijen was inmiddels tussen het rolluik en de muur de woning ingegaan, zei onze Duitse buurman die recht tegenoven het huis stond. Het werd toen op de camping ineens erg donker en begon het te regenen en hagelen. Het water liep in brede stromen via het pad richting het Gardameer. Net zoals het begon, stopte het ook weer en werd het weer droog. Even de camping gaan betalen, zodat we morgen niet in de rij staan. Alles in de garage opgeruimd en vastgezet en ’s avonds frites met kroket en salade gegeten, sport gekeken en natuurlijk Elly op patrouille. Wat kan die toch een leuke woordspelingen plaatsen. Terug naar het politiebureau in Biblizi werd Terug naar ‘tiblizi bureau”.

Maandag 27 mei 2019, bewolkt/regen 18°

Vertrek Peschiera sul Garda 13425 km

Aankomst Cervia 13680 km

Gereden 255 km

We moesten voor 10 uur van onze plaats zijn stond er in de reglementen; dat kwam niet op de minuut, maar we waren al om kwart voor 8 wakker. Na de thee eerst even naar de Lidl gelopen voor verse broodjes en even geld gepind, want gisteren moest ik de toeristenbelasting contact betalen en je weet maar nooit wat je onderweg nodig hebt. Voor we van de camping afreden, hebben we nog even vuil water geloosd en daarna vlakbij de camping nog even getankt. Via de SS434 richting Legnago en Rovigo en daarna de SS16 richting Ferrara en Ravenna, waarna Cervia snel op de borden staat. Het was inmiddels gaan regenen en wat zijn de wegen in Italië slecht zeg! Veel kuilen en ontbrekend asfalt op zo wel snelwegen als provinciale wegen. We aten bij gebrek aan parkeerplaatsen op een pleintje in een buitenwijk van Ferrara.  In Camerlona, net voor Ravenna, kwamen we nog langs een groot monument van de 2e wereldoorlog, wat natuurlijk even gefotografeerd werd voor Kevin. In Cervia reden we naar Camping  Adriatico, die werd aanbevolen in het boekje “Met de camper door Italië” van Camperroutes. We waren er rond half drie en de receptie was open en een medewerker kwam ons tegemoet. We mochten de camping op tot de parkeerplaats en een plaatsje zoeken en dan pas na half vier naar die plaats toe rijden. Het was rusttijd van 14.00 tot 15.30 uur! Heleen zette dus eerst even thee terwijl we stonden te wachten en om half vier eden we naar onze plaats. Het was niet druk op de camping; we zetten onze camper naast een Italiaanse Laika, aan de rand van de camping, waar we geen last hadden van de vele bomen voor de tv-ontvangst. Het begint weer te spetteren en later loop ik nog even met de paraplu een stukje in de omgeving. We aten een verse pizza Margarita met extra Salami. Morgen blijven we nog een dagje hier, om het plaatsje te kunnen bekijken.

Dinsdag 28 mei 2019, bewolkt/zon 22°

Cervia

Na een heerlijke lange, droge nacht, tot kwart voor negen geslapen. Waterkoker aan, oven aan en thee met croissants gemaakt. Na de koffie de fietsen gepakt en naar de boulevard gereden; typisch Italiaanse kust, langs de boulevard allemaal strandtenten met daarachter stoeltjes en parasols en daarna pas het echte strand. De boulevard helemaal uitgefietst tot de haven, waar de vissersboten net terug kwamen. Daar vandaan richting het oude centrum met prachtige pleinen en straatjes. Daarna naar de supermarkt om broodjes te halen. Terug bij de camper lekker buiten gezeten tot we gingen eten. Daarna eerst de verse champignonsaus gemaakt voor bij de spaghetti vanavond en lekker gelezen en na de thee nog even een stukje gelopen naar de boulevard. Het werd weer donker en we liepen dus maar terug. Alles snel in de garage gezet want het begon te regenen.  Lekker een drankje genomen na de koffie. Vanavond dus verder binnen het eten gemaakt, de saus opgewarmd en de spaghetti gekookt! Het was weer heerlijk! Heleen ging lekker lezen en ik heb het verslag gemaakt. Daarna Rondje om de Noordzee gekeken en een stuk van Beau en de veteranen. Lekker weer een fruitsalade van sinaasappel, aardbei, banaan, ananas en kiwi. Morgen gaan we via San Marino naar Assisi. Misschien onderweg nog even stoppen bij het graf van Marco Pantani….

Woensdag 29 mei 2019, bewolkt/regen/zon 17°/20°

Vertrek Cervia 13680 km

Aankomst Assisi 13901 km

Gereden 221 km

Het was vannacht droog gebleven, maar het was wel zwaar bewolkt. Eerst nog even een ochtendwandelingetje gemaakt door de omgeving van de camping. Het zijn allemaal straten met appartementen en hotels, die parallel liggen aan de boulevard. Eenmaal terug nog even koffie gedronken en daarna de camping betaald. Daarna kwam de beheerder de stroom loskoppelen en konden we vertrekken. Het was inmiddels licht gaan regenen en eenmaal op de SS16 richting Rimini begon het weer echt te regenen. Bij Rimini nog even een Lidl gezocht, maar daar kon de Tom-Tom niet mee overweg. Eerst op 275 m en later op enkele km; maar niet gedaan dus en terug gegaan naar de originele route. Tenminste dat probeerden we, maar omdat we even van de weg afgegaan waren om de Tom-Tom opnieuw in te stellen, stuurde deze ons eerst weer via een kortere weg naar de SP258R, een smalle, maar prachtig weggetje. Eenmaal weer op de route eerst even naar een bakker gezocht. Die vonden we in een klein plaatsje, een echt Italiaanse bakkertje, dus even proberen duidelijk te maken, dat je een volkorenbroodje en een witte bol wilt….maar het is gelukt. Een aantal km verder was er een prachtig nieuwe supermarkt, waar we de rest van de boodschappen hebben gedaan en gelijk maar even op de parkeerplaats hebben gegeten. Voor vanavond maar weer een verse pizzabodem met Pomodoro saus; verse ham (Prochuto), salami en kaasrasp hebben we nog. Na deze stop gingen we echt de bergen in, alleen regende het zo hard, dat de toppen in de wolken lagen en we dus weinig konden zien. We stopten nog even om een kapje thee te zetten onderweg. Als het hier mooi weer zou zijn, was het nog een mooiere route geweest! Het laatste stuk was afdalen van 1049m met veel prachtige haarspeldbochten tot aan Salsepolcro, waar we de grote weg weer opgingen. Het eerste stuk was weer bar slecht, aar verderop werd er aan de weg gewerkt met machines van het bedrijf waar Nick voor werkt, Vögele asfaltmachines en Wirtgen freesmachines, alleen op elke  traject werd er maar met 1 tegelijk gewerkt, dus dat duurt nog wel even voor het klaar is. Na Perugia richting Spoleta en vlak voor de afrit naar Assisi, was er weer een werk in uitvoering, waardoor we een paar km verder moesten rijden en dan terug naar de afslag. De route naar de camping was prachtig met uitzicht op de stad Assisi, hoog op de helling. We werden zelfs een stukje door de stad gestuurd en zo moesten we er door een van de poorten weer uit. Breedte max. 2,50m, dus spiegel in aan mijn kant en dan konden we erdoor. De weg naar de camping was best steil, maar echt prachtig. In de receptie van het hotel was de receptie van de camping. De receptionist was erg vriendelijk en informatief. We konden zelf een plaatsje zoeken en morgen blijven tot wanneer we wilden, dus niet voor zoals op een vorige camping  voor 10 uur weg. We zagen een mooi plaatsje met mooi uitzicht over het dal en vrij zicht voor de schotel, want vanavond wil ik natuurlijk wel even voetbal kijken. We dronken koffie en pakten de fietsen om even naar Assisi te gaan. Het was maar 800 m. tot de stadspoort. We hadden een plattegrond gekregen bij de camping, maar daar werden we niet veel wijs uit. Staartnamen stonden er niet allemaal op  en dus zijn we wat heen en weer gefietst en gelopen. Een prachtig stadje met smalle straatjes met heel veel stadstuintjes op trappen en balkons. Uiteindelijk kwamen we op een gezellig plein met leuke winkeltjes. Volgens de plattegrond kwamen we toen weer op een plein terecht, waar we al geweest waren, maar het was een ander plein. Via Google maps de route naar de camping maar even opgezocht en die gevolgd. Wel erg steil zeg, onze fietsen hadden het er zelfs moeilijk mee! Bij de camper lekker een drankje in de laatste zon en daarna naar binnen. De oven neergezet en de pizza “opgeleukt”. Na het voorverwarmen was hij in 10 minuutjes klaar en hij was erg lekker. Daarna de vaat gedaan terwijl Heleen lekker nog even tv keek en lag te lezen. Voor de wedstrijd even aan het verslag gewerkt. Nog steeds geen internet/wifi op de camping, die goed werkt, dus even wachten voor het weblog wordt bijgewerkt. Alles staat al wel klaar voor week 1 en week 2 ook al tot vandaag. De finale van het UEFA Europa League toernooi gekeken; Chelsea tegen Arsenal; het werd 4-1. Morgen hebben we alle tijd om nog even wat plaatjes van de omgeving te schieten voordat we naar Giulianova rijden aan de Adriatische zee.

Donderdag 30 mei 2019, bewolkt/zon 20°

Vertrek Assisi 13901 km

Aankomst Giulianova 14097 km

Gereden 196 km

Toen we vanmorgen wakker werden, was het mistig. Het dal lag vol laaghangende bewolking, maar die trok vrij snel weg. Het zonnetje kwam er zelfs al weer door toen we uit Assisi vertrokken. Weer eerst een omleiding, want ze waren druk met de weg bezig. Via de SS75 richting Foligno, de SS3 naar Spoleto en van daar een prachtige route  richting Norcia door een aantal tunnels van 4 km. Toen opeens was er een omleiding; de volgende tunnel was afgesloten en we moesten via de oude weg afdalen tot in het dal. Daar zagen we waarom er een omleiding was; dit was het aardbevingsgebied van 2016. Heel veel huizen half tot helemaal ingestort, een viaduct dat ook gerepareerd moest worden. Bij één van de huizen stond een spandoek met de tekst: No selfies, no fotos, respect to the victimes. Dit was wat anders dan de “bevinkjes” in Groningen; hierbij zijn heel wat slachtoffers gevallen, 293 doden en 388 gewonden. Veel delen van de weg waren ook weggezakt en er was daar maar 1 rijstrook beschikbaar. Allemaal erg onwerkelijk; het is toch heel anders als je in zo’n gebied bent! Een eindje verder begon het weer te gieten en zijn we even gestopt om te eten. Later  werden we naar de SS4 geleid, die bij Ascoli Piceno over gaat in een snelweg tot aan de kust. Van daar was het nog maar een stukje tot Giulianova. We reden langs de kust, maar daar zagen we niet veel van. Tussen de weg en het strand lag een spoorlijn en veel woonwijken en appartementen. Bij Giulianova aangekomen moesten we onder de spoorlijn door en gelijk links. Daar lagen een aantal campings, waaronder die wij gekozen hadden. We reden de camping op en werden opgevangen door een medewerker in een golfkarretje, die ons plaatsen liet zien. Omdat er veel bomen stonden, moesten we even zoeken naar een plaatsje. Bij het toiletgebouw stond al een camper die de schotel uit had staan. De camping ligt dus aan de spoorlijn; dat hebben we geweten zeg. We lopen nog even een stukje richting het strand en terug over de camping die tussen ons en het strand ligt.  ’s Avonds kwamen er een aantal goederentreinen langs, die de camper deed schudden; het leek wel of hij onder de luifel door reed! Verder kwamen er boemeltjes voorbij en hogesnelheidstreinen. Het weer was niet echt wat je noemt lekker; de temperatuur ging wel, maar het was bewolkt en ik heb binnen de pasta met rode saus gemaakt. ’s Avonds wat gelezen en tv gekeken.

Vrijdag 31 mei 2019, bewolkt/zon 22°

Giulianova

We hebben ondanks de goederentreinen goed geslapen, zelfs tot kwart voor negen! Vandaag blijven we hier; wordt een wasdag; het is redelijk zonnig en er waait een windje uit zee. Na de lunch bereid ik het avondeten voor; we eten verse bami met kip, dus maak ik de saus met verse groente, champignons, kip kaar, zodat ik vanavond alleen de bami hoef te koken en toevoegen aan de pan met saus. Op de camping staan ook Foodtrucks en een ervan is een bakker, waar we dus heerlijke broodjes kopen. ’s Middags fietsen we een eind de boulevard uit, maar dan wordt het donkerder en rijden we terug naar de camper. De was is inmiddels wel zo goed als droog, dus kan het wasrek worden opgeruimd. Dat moet eerst in de garage, op de achterwand achter de fietsen. Daarna de stoelen er nog in en alles is opgeruimd. Er kwam ook nog een optocht van Mexicaanse muzikanten langs, die in de stad zouden optreden vanavond. We eten dus heerlijk bami; Heleen maakt ook nog pindasaus en ik bak ook een eitje erbij! ’s Avonds kijken we de documentaire over de Amerikaanse vlag van D-Day en later de docu van Philip Freriks over D-Day; toch elke keer weer erg indrukwekkend om die 95 jarige oud-strijders te horen praten over hun belevenissen. Er passeren vandaag een aantal treinen vol met Fiats en ook met bestel Ducato’s, busjes en basisauto’s voor campers.

Zaterdag 1 jui 2019

Vertrek Giulianova 14097 km

Aankomst Marina di Montenero 14223 km

Gereden 126 km

Na het vertrek van de camping zijn we eerst nog even langs de Lidl gegaan voor broodjes en verse aardbeien. Daarna moesten we ook nog even tanken; €1,499/l is de gemiddelde prijs hier; benzine nog 10 cent duurder! Heel wat anders als de prijzen in Spanje dus! Ook het weer is er momenteel heel wat beter, maar de vooruitzichten voor komende week zijn hier ook goed. Nu maar eens afwachten of dat zo blijft; de vooruitzichten veranderen nogal eens hier! We hopen op een weekje zon aan de Adriatische zee! Onze route voert ons vandaag langs de kust via allerlei leuke en minder leuke plaatsjes. Het is druk in de buurt van Pescara, maar de route wordt hierna mooier. We rijden nu dichter langs de kust en het wordt heuvelachtig. Aangekomen bij de camping in Vasto, is er niemand in de receptie te vinden. We rijden nu naar een camping vlakbij, die we via de NKC app hebben opgezocht. Daar is wel iemand en we schrijven ons in voor een nachtje. Het is inmiddels weer gaan regenen als we de camping oprijden. Er zijn veel vaste kampeerders, maar vlakbij het strand zijn mooie camperplaatsen. We zien de golven vanaf onze plaats over de golfbrekers slaan. Eerst maar even koffie drinken en dan even een stukje lopen naar het strand met de paraplu! Heleen wilde niet in de ligstoel gaan zitten! Als we terug zijn even een drankje en de laatste aflevering van dit seizoen van Eigen huis en tuin gekeken en de oven laten voorverwarmen. We eten frites met kroket en salade. Ook even een stukje van de dames interland tegen Australië gekeken en daarna de  finale van UEFA Champions Leage; Tottenham tegen Liverpool. Na 24 seconden al een penalty voor Liverpool! Tijdens de wedstrijd maak ik ook het verslag en leest Heleen lekker op haar Queensbed!  Het is inmiddels weer harder gaan regenen!

Commentaren: 18
  • #18

Wim en Corry (dinsdag, 08 oktober 2019 11:32)

Hallo, het was weer gezellig om jullie verslagen te lezen.
    We kijken uit naar jullie volgende reis.�
    Groetjes Wim een Corry

• #17

Arie en Adri (woensdag, 25 september 2019 12:16)

Hallo Koen en Heleen.Welkom thuis na weer een mooie reis�Heel leuk om de verslagen te lezen,en de foto's te zien.Gr. van ons,Adri.

• #16

Piet en Elly (dinsdag, 24 september 2019 19:53)

Hoi vrienden, welkom thuis weer.
    Wij blijven nog n poosje onderweg. Genoten van de verhalen Coen.
    Lieve groet uit Stratoni

• #15

Cor en Marga (vrijdag, 13 september 2019 20:31)

Hallo,
    Heleen van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele mooie reizen samen toegewenst en
    dat wij ze kunnen volgen.
    Veel plezier nog bij deze reis.
    Groeten van ons

• #14

Leni (vrijdag, 13 september 2019 10:32)

Goed dat jullie omhoog zijn gegaan, in het zuiden slecht weer.Hoop dat het een beetje goed gaat met Christine. Wij zijn nog een paar dagen in Oostkapelle geweest,maar ik vind voorjaar en zomer toch leuker kamperen. Zo vroeg donker en alles zo nat in het najaar.

• #13

Piet en Elly Ruggenberg (dinsdag, 10 september 2019 21:58)

Net bijgelezen na een drukke week in Ernzen. Elkaar net misgelopen in Luxemburg. Veel plezier nog. We lezen bekende plekjes o.a. Saarburg. Geniet, geniet

• #12

Leni (zondag, 08 september 2019 13:02)

Leuk verslag weer, zo zijn we er ook een beetje bij. Geniet ervan.

• #11

Arie en Adri (vrijdag, 07 juni 2019 13:09)

Hallo vakantiegangers,wat een mooie foto's van jullie reis door Italie�Geen mooi weer,helaas,hier ook niet,wij zijn in Uitwijk,Hans en Rock zitten op Kreta�.Oppassen op Koosje en de kippen.Jullie nog veel vakantie plezier�.Groetjes.

• #10

Cor en Marga (dinsdag, 09 april 2019 21:26)

Alle verslagen en plaatjes met plezier gelezen en bekeken.
    Jullie hebben de vitamine D alweer te pakken met die zon.
    Groeten van ons

• #9

Marjan (zondag, 07 april 2019 20:51)

Weer een prachtig en lekker leesbaar verslag. Ik snap nu wel van wie jullie zoon het schrijftalent heeft. En de foto's zijn schitterend

• #8

Arie en Adri (vrijdag, 05 april 2019 22:42)

Welkom thuis,wat een mooie reis hebben jullie weer gemaakt!Leuk om de verslagen weer te lezen en de prachtige foto's te zien �Gr.van ons,Adri.

• #7

Wim en Corry (donderdag, 04 april 2019 12:23)

Hallo Heleen en Coen, we genieten weer van jullie verslagen. Het ziet er allemaal weer gezellig uit.
    Veel plezier nog!!�

• #6

Rob en Marlou (zondag, 24 maart 2019 16:11)

Dank weer voor jullie leuke verslag en de mooie foto's.
    Nu weten jullie ook eindelijk waarom bananen krom zijn. Veel plezier verder en tot gauw

• #5

Piet en Gerry (donderdag, 07 maart 2019 14:52)

Geniet ervan. En wat een mooie camper.
    Wij lezen de verslagen met veel plezier.
    Gr en tot ziens Piet en Gerry
    Ps wij wachten nog even en gaan dan de caravan weer uit de stalling halen.

• #4

Piet en Elly (maandag, 04 maart 2019 19:05)

Hoi vriendjes, dat gaat lekker. Snel gewend Coen aan die digitale Truma. Ik had meer tijd nodig hoor.

Lieve groeten

• #3

Rob en Marlou (maandag, 04 maart 2019 09:38)

Wat een mooie camper is dat. Wanneer komen de interieurfoto’s? Heel nieuwsgierig. Bevalt het allemaal, behalve de opstapjes/

• #2

Arie en Adri (zondag, 03 maart 2019)

Hallo,mensen van het goede leven!!We wensen jullie veel vakantie plezier,genieten maar!Mooie camper!!!Gr.van ons,Adri.

• #1

Coen Prenger (zaterdag, 26 januari 2019 17:06)

Je kunt hier een reactie achterlaten.