Week 3

Vertrek Playa de Puzol 9320 km

Aankomst Pineda 9355 km

Gereden 35 km

Vanochtend werden we om kwart voor negen wakker; het zonnetje was al eerder op! Het waaide niet, dus was het lekker buiten. Eerst even thee, crackers en ontbijtkoek en daarna opgeruimd. Heleen ging nog even heerlijk douchen, terwijl ik alles opruimde. Lekker even koffie gedronken in de zon, even zitten lezen en rond elf uur reden we naar de serviceplaats op de camping om de vuilwatertank te legen. In Peñiscola was deze plaats niet vlak en dus liep de tank niet leeg. Hier wel. Daarna vertrokken we via de V21 richting Valencia. In Valencia reden we via de zuidelijke route dwars door de stad. Het was druk, maar het schoot erg op. Bij de Ciutat de les Arts reden we Valencia uit en toen was het nog 10 km tot de camping. We hadden deze camping uitgezocht, omdat die het dichtst bij de stad lag. De recensies waren divers, maar we gokten het erop. We kregen een plaats toegewezen op een klein veldje. We zetten de camper eerst recht erin, maar zo hadden we geen ontvangst op de schotel. De camper dus dwars gezet en ja, we hadden beeld. Studio Sport en de Luizenmoeder moeten we toch even zien. Naast ons kwam nog een Duitse Burstner Ixeo te staan, tegenover ons buscampers. Het was ook hier weer winderig, maar de temperatuur was prima! Na de lunch reden we met de fiets naar Valencia. Het fietspad ging eerst langs het strand; de restaurants waren vol! Via het fietspad reden we langs de haven in de richting van de stad. Daarna nog even een viaduct over en toen waren we bij de Ciutat de les Arts, bij het winkelcentrum. Het was ongeveer 10 km rijden; we deden er ruim een half uur over. Goed te doen dus. Weer terug gefietst naar de camping; we wilden nog een drankje nemen bij een van de restaurants, maar dat was niet te doen. De Spanjaarden waren net klaar met eten, de tafels stonden vol met vuile  borden en glazen en er was maar één persoon om te bedienen. We fietsten dus maar door naar de camping en zetten zelf koffie. Daarna ook een lekker wijntje en biertje in het late zonnetje, maar rond half zes was de zon weg en gingen we binnen zitten. Vandaag aten we miniburgers van de “plaat” en frites uit de oven met verse sla. Net op tijd voor Studio Sport waren we klaar. Daarna nog 3 op reis en de Luizenmoeder gekeken.

Maandag 11 maart 2019 J20° frisse wind

Lekker op het gemak alles gedaan vanmorgen; croissantjes gebakken en thee gezet. Luifel uitgedraaid en buiten zitten lezen in het zonnetje. Heleen lag nog lekker op bed te lezen. Even een vers stokbroodje gehaald in de campingwinkel en koffie gezet. Na de lunch zijn we naar Valencia gefietst; eerst via het fietspad richting de Ciutat en van daaruit richting de haven en de boulevard. In de haven lagen veel cruise schepen en ook een aantal luxe jachten. De oude havengebouwen waren nog mooi intact met mooie afbeeldingen. De boulevard begon aan het eind van de haven en was erg breed. Ruimte genoeg om te wandelen en te fietsen dus. Aan het eind zijn we terug gegaan en hebben we een Lidl opgezocht. Die moest “ergens” zijn. We waren er zelfs al langs gereden, want de ingang lag onder een flatgebouw; je reed de parkeergarage in en daar was de ingang van de Lidl. Na de boodschappen gedaan te hebben, zijn we terug gereden richting de camping. De fietspaden zijn fantastisch in Valencia! Via de website hebben we eerst een camperplaats in Calpe gereserveerd; we zijn er al een aantal keren langs gekomen, maar niet geweest. De eerste keer hebben we wel gekeken, maar alles was vol. Nu hebben we gereserveerd van donderdag tot maandag. Toen gelijk ook maar de camping in Vilajoyosa  gereserveerd voor de week erna. Ook dat is gelukt, dus tot maandag 25 maart zijn we onder de pannen! Daarna zien we wel hoe we terug rijden richting huis. We aten vanavond rijst met kip kerrie saus uit onze voorraad. DWDD gekeken en het verslag getypt. Heleen leest lekker op haar Queensbed! Zo meteen komt Veronica Inside en morgen gaan we weer naar Valencia fietsen, maar nu door de droge bedding van de rivier, de groene long van Valencia.

Dinsdag 12 maart 2019 J22° koud windje

Vanochtend waren we pas kwart voor negen wakker, ondanks de weg die achter de camping loopt. In de recensies in de app werd dit als probleem aangegeven. Oké, je hoort de weg, maar ’s avonds en ’s nachts is het er rustig. ’s Morgens natuurlijk woon-werkverkeer, maar daar worden wij niet wakker van. We zijn wel wat gewend in Spijk met de A15, ha, ha. Na ontbeten te hebben, lekker buiten gelezen, weer een boek uit (The womens murder club van James Patterson; de nieuwste.) Daarna zijn we even naar het dorpje gefietst; daar zou een supermarkt zijn. Die vonden we wel, maar het was een erg kleine, erg dure supermarkt in vergelijking tot de Mercadona, de Lidl en zelfs de winkel op de camping. We hadden niet echt iets nodig, wat niet wachten kon tot vanmiddag, als we toch naar Valencia fietsen. We zouden vandaag verse soep eten, dus bij terugkeer op de camping daar mee begonnen. Eerst de groente, die we gekocht hadden even wat kleiner gesneden en bij de bouillon gedaan. Op het laatst ook wat vermicelli en macaroni erbij gedaan. Dit bleek ’s avonds teveel te zijn geweest. Je kon  soep steken! Na de lunch nog lekker naast de camper gezeten, daar waaide het bijna niet. We hebben hier prachtig weer, maar elke dag begint de frisse wind rond 11 uur te waaien tot zo’n uur of 5. Je hebt dan op de fiets echt je jas nog nodig! Na de thee zijn we rond half drie naar Valencia gefietst om “de groene long” te gaan bekijken. Onderweg viel het oude kerkje in het moderne landschap met nieuwe gebouwen weer op. Bij de Ciutat de sciences zijn we het fietspad naar de droge rivierbedding opgegaan. Prachtig daar, met veel groen, allerlei soorten bomen, prachtige gebouwen, oude bruggen. Een brug stond helemaal vol met bloeiende begonia’s. Op de terugweg zijn we nog even naar een Mercadona gegaan, die vlakbij lag. In de straten van Valencia is het volop feest, de Fallas. Straten zijn afgesloten, er staan complete feesttenten. Elke wijk heeft zo zijn feest. Vanmiddag hoorden we vanaf de camping een enorm vuurwerk uit een van die wijken. Het leek wel of er oorlog was! De wijken proberen elkaar te overtreffen met het vuurwerk. Na de boodschappen hebben we in het park nog lekker een kopje koffie gedronken in het zonnetje. Daarna weer terug naar de camping, langs het enorme havencomplex met grote kranen en heel veel vrachtwagens en containers. Via het prachtige fietspad weer terug naar de camping, waar we ons drankje nog lekker buiten konden drinken. We fietsen hier elke dag zo’n 25 km met onze snelle fietsjes! Tot nu toe al ruim 250 km gereden! Om half zes gaat de zon achter de bomen en wordt het snel fris. We eten dan ook lekker binnen met de deur dicht. Dan blijft de warmte tenminste nog lekker hangen! De soep wat verdund met bouillon, een paar lepels dikke soep eruit gehaald en zo was hij heerlijk. Na de vaat verslag getypt, want sinds deze derde week doe ik dit weer elke dag; de eerste twee weken had ik korte aantekeningen gemaakt en daarna de hele week getypt. Dat viel best tegen; ik moest soms erg hard nadenken wat er nu gebeurd was. Dus nu weer elke dag doen! De verslagen worden zo vanzelf langer denk ik. Ook direct van elke dag de foto’s uitgezocht; dat helpt ook bij het verslag. Vanavond maar weer eens een voetbalwedstrijdje kijken…….

Woensdag 13 maart 2019 J22° koud windje

Gisteravond genoten van de wedstrijd, met als uitblinker Ronaldo! Vanochtend waren we rond kwart over 8 wakker, maar startten rustig op. Ik stelde Heleen crackers voor, maar ze wilde persé croissants. De voorraad schiet op, dus we zullen nieuwe voorraad moeten aanleggen. Bij de Lidl hebben ze verse croissants; die kunnen we natuurlijk in de koeling bewaren en de volgende morgen even “afbakken”. In Calpe staan we vlakbij de Lidl; kan ik ze misschien gewoon ’s morgens vers halen? We zullen zien. Ook de laatste ontbijtkoek is aangebroken….nog 14 plakjes. Na het ontbijt was het buiten heerlijk in het zonnetje, dus kon ik aan een nieuw boek beginnen. Heleen las “horizontaal” binnen. Rond 10 uur koffie gedronken, allebei  lekker wezen douchen en plannen voor vanmiddag gemaakt. We gaan vanmiddag met de bus naar het winkelcentrum in Valencia. Kunnen we rustig rondkijken, zonder te denken aan de gestalde fietsen buiten…… Eerst de maaltijd van vanavond voorbereid; we eten macaroni met kaassaus, bacon en uien. Vanavond hoef ik alleen de saus te warmen en de macaroni te koken. Na de lunch zijn we naar de bushalte gelopen voor de camping. De bus zou om 10 over 2 komen en dat was ook zo. Per persoon €1,50 per kaartje, gewoon te koop bij de chauffeur; lekker makkelijk hoor. In een kwartiertje stonden we bij het winkelcentrum. Eerst even rondgelopen, voordat we bij C&A drie shirtjes voor mij kochten; naar dit soort shirtjes zoek ik al jaren en nu hier gevonden. Heleen wil een zomerjas; in Valencia niet gevonden. Dan maar kijken in Calpe of Villajoyosa (Benidorm) of Alicante. Daarna hebben we thee gedronken op een terrasje en daarna zijn we weer naar de bushalte gelopen. Deze keer moesten we langer op de bus wachten, maar na 10 minuten was hij er. Eenmaal op de camping koffie gedronken en de fietsen gepakt om een fietstochtje te maken door het natuurgebied langs het strand. Heerlijke paden door bos, duin en langs het strand. We kwamen bij het strand langs een grote “vrije” camperplaats; die stond best vol. Je staat dan zonder faciliteiten, maar gratis. Terug op de camping waren de Duitse buren ook net terug en hebben we een gezellig gesprek gehad over van alles; kinderen, kleinkinderen, niet meer werken, vakantie en vooral genieten…. Na een drankje buiten hebben we binnen gegeten; het ging helemaal op! Vanavond verslag typen, boekje lezen, voetbalwedstrijdje kijken en morgen verder opruimen, want we gaan verder naar de camperplaats in Calpe.

Donderdag 14 maart 2019 J20°

Vertrek Pineda 9355 km

Aankomst Calpe 9492 km

Gereden 137 km

Na een rustige nacht zijn we rond half negen wakker. Het is weer heerlijk weer; de zon staat al weer lekker op de camper. De deur kan eigenlijk meteen open. Na de thee met croissants lekker even lezen in de zon en daarna ruimen we de camper verder op. Nog even koffie gedronken en dan nemen we afscheid van onze Duitse buren. We rijden via Valencia naar de N332, de AP7 en de A7 richting Gandia. We komen weer langs de berg bij Cullera, die is niet te missen. Het is prachtig weer onderweg en we eten op een parkeerplaats in de buurt van Oliva. De weg gaat daar dwars door de stad en is altijd druk. Het wordt hier tijd voor een rondweg; voor de inwoners lijkt het ons hier geen pretje. Bij Calpe aangekomen, gaan we bij de rotonde richting centrum en daar is het druk. Langs de wegen staan geen campers meer vrij; dat mag niet meer sinds dit jaar. Het was ook geen gezicht en gaf veel overlast voor de inwoners. We rijden richting de Lidl en de Aldi; onze camperplaats ligt er precies tussen. Vlakbij is ook een Mercadona, dus kunnen we hier voldoende boodschappen doen. De camperplaats ligt boven de weg en we rijden een steil straatje omhoog om op de camperplaats te komen. In de receptie worden we vriendelijk ontvangen door Wendy; we hebben met haar gemaild over de reservering en z;e zorgt nu voor een complete inschrijving met wel vier formulieren. Daarna kunnen we de camper op plaats nr. 1 zetten langs de buitenrand van de camperplaats. Morgen moeten we naar nr. 36, een straatje lager. We hebben weer Duitse buren; er staan veel overwinterende Duitsers, Fransen, Belgen en Nederlanders. We kunnen heerlijk achter de camper in het zonnetje zitten en drinken thee. Na de koffie fietsen we naar de Boulevard en fietsen die helemaal af tot bij het centrum. Hier zijn alle restaurants en winkeltjes open; dit in tegenstelling tot vorige boulevards. Het is er gezellig druk en Heleen wil even wat winkels bekijken. Ze vindt er niets voor haar zelf, maar wel leuke korte broeken voor mij. Niet uit de aanbiedingenstandaard, maar uit de  nieuwe collectie. Het worden een okergele en een blauwe! We rijden terug naar de camperplaats; komen in de buurt van de haven, waar de broer van Ina woont. Op de camperplaats drinken we lekker een drankje in de laatste zon en eten daarna spaghetti met rode saus. Nog even snel naar de Aldi voor mandarijnen en witte wijn geweest. We hebben hier geen ontvangst op Astra 3; we zitten met onze 65 cm schotel buiten de “footprint”. We hebben wel super wifi, dus kunnen we tv kijken via de CanalDigitaal app op de Ipad. We kijken DWDD, Journaal en Oogappels. Morgen moeten we dus naar een ander plaatsje; ook geen verkeerde plek hebben we al gezien.

Vrijdag 15 maart 2019 J22°

Rustdag in Calpe; er vertrekken vandaag een aantal overwinteraars en die worden uitgezwaaid door de overgebleven overwinteraars….. De thee met croissants waren ook hier lekker! Het was prima weer, dus kon ik dat lekker buiten doen. Ook heerlijk buiten gelezen totdat we konden verkassen. Even stoelen naar binnen er naar de nieuwe plaats gereden. Er stond een Franse Bürstner Nexxo naast ons; ook deze plaats was lekker ruim. De luifel weer uitgezet, de vloerbedekking op het grind en de kooktafel aan de camper. Koffie gedronken en daarna boodschappen gedaan bij de Mercadona. Prima assortiment daar! Bij de camper terug lekker binnen geluncht; heerlijk verse broodjes! De was in de emmer gezet en heerlijk buiten in het zonnetje gelezen; diverse camperaars zetten hun tafels in het middenpad en gaan daar lekker aan de drank (blijkt als we terug komen), de was wordt op het rekje gehangen en na de thee zijn we naar de noordelijke boulevard gefietst; prachtige uitzichten over de Middellandse Zee en de rots. Ook hier lekker druk en gezellige restaurantjes en winkeltjes. Doorgereden naar de haven, waar de broer van Ina woont. Van daaruit kon je ook achter de berg fietsen; een prachtig pad met veel schreeuwende meeuwen, die op de rots nestelen. Op de terugweg naar de camperplaats denk ik ineens dat ik Han, Ina’s broer zie lopen. Dat zou wel erg toevallig zijn, maar ik roep “Han” en hij is het echt. We praten even gezellig bij en rijden verder naar de camperplaats. Buiten drinken we koffie en genieten we van het prima weer. Zoals eerder vermeld, zaten er wat camperaars in het middenpad en toen we terug waren, kon je merken dat er al heel wat alcohol over tafel gegaan was…..als je er niet tegen kan……………….. We namen ook een drankje en bereidde ik het eten van vanavond voor. We eten een wokmaaltijd met kip, groente en aardappelblokjes. De zon gaat achter de berg en de was is bijna helemaal droog. We eten binnen met DWDD en na de vaat kijken we journaal met dat vreselijke nieuws uit Nieuw-Zeeland. Daarna nog even Veronica Inside en om half 10 de TV show op reis. Het signaal van de wifi was niet zo goed als gisteren; de bandbreedte was soms te beperkt, maar we konden wel kijken.

Zaterdag 16 maart J24°

Nog een heerlijk dagje in Calpe; het is weer heerlijk weer, iets meer frisse wind dan gisteren, maar de deur kan al vroeg open! Na het gebruikelijke ochtendritueel van thee en croissants, lekker lezen in de zon en koffie, gaan we even fietsen naar de Lidl. Het was ook markt op dat deel van de achterste boulevard. We doen eerst even de boodschappen in een erg drukke Lidl; het is zaterdag  en zondag zijn hier de supermarkten niet open, dus moet iedereen vandaag wel…. Daarna lopen we nog even over de markt; de markt is niet anders dan die in een ander Spaans plaatsje. Heel veel van het zelfde, alles erg goedkoop, maar niks voor ons bij. We drinken nog een kopje koffie in het heerlijke zomerweer en daarna lunchen we met heerlijk vers brood! Daarna lezen we lekker en na de thee gaan we fietsen naar het oude centrum van Calpe. Leuke, smalle straatjes met soms veel kleur, soms gewoon grijs. Gezellig druk op de terrasjes! We rijden richting de boulevard, waar het ook drukker is dan gisteren. Ook op het strand! We gaan nu maar lopen, want op de boulevard mag je niet fietsen! We gaan van deze boulevard verder naar de boulevard achter de berg, want daar heeft Heleen een winkeltje gezien, waar ze nog even wil gaan kijken. Deze winkels zie je in heel Spanje; heel herkenbaar met een levensechte zwart-witte koe voor de deur! Ook rijden we nog langs het binnenmeer achter de boulevard, waar veel flamingo’s te zien zijn. Op de terugweg nog even naar de Mercadona voor een pakje groene thee met een smaakje en wat koekjes voor bij de koffie. Terug bij de camper heerlijk in het zonnetje gezeten en we aten een kippensoepje vooraf en een pizza vier kazen als hoofdgerecht! Na het eten even de luifel ingedraaid, anders klappert deze ’s nachts. Het verslag verder gemaakt en nog wat tv gekeken! Holland got’s talent, de finale en later nog naar Even Tot Hier. Morgen nog een dagje hier en maandag verder naar Villayojosa.

Commentaren: 18
  • #18

Wim en Corry (dinsdag, 08 oktober 2019 11:32)

Hallo, het was weer gezellig om jullie verslagen te lezen.
    We kijken uit naar jullie volgende reis.�
    Groetjes Wim een Corry

• #17

Arie en Adri (woensdag, 25 september 2019 12:16)

Hallo Koen en Heleen.Welkom thuis na weer een mooie reis�Heel leuk om de verslagen te lezen,en de foto's te zien.Gr. van ons,Adri.

• #16

Piet en Elly (dinsdag, 24 september 2019 19:53)

Hoi vrienden, welkom thuis weer.
    Wij blijven nog n poosje onderweg. Genoten van de verhalen Coen.
    Lieve groet uit Stratoni

• #15

Cor en Marga (vrijdag, 13 september 2019 20:31)

Hallo,
    Heleen van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele mooie reizen samen toegewenst en
    dat wij ze kunnen volgen.
    Veel plezier nog bij deze reis.
    Groeten van ons

• #14

Leni (vrijdag, 13 september 2019 10:32)

Goed dat jullie omhoog zijn gegaan, in het zuiden slecht weer.Hoop dat het een beetje goed gaat met Christine. Wij zijn nog een paar dagen in Oostkapelle geweest,maar ik vind voorjaar en zomer toch leuker kamperen. Zo vroeg donker en alles zo nat in het najaar.

• #13

Piet en Elly Ruggenberg (dinsdag, 10 september 2019 21:58)

Net bijgelezen na een drukke week in Ernzen. Elkaar net misgelopen in Luxemburg. Veel plezier nog. We lezen bekende plekjes o.a. Saarburg. Geniet, geniet

• #12

Leni (zondag, 08 september 2019 13:02)

Leuk verslag weer, zo zijn we er ook een beetje bij. Geniet ervan.

• #11

Arie en Adri (vrijdag, 07 juni 2019 13:09)

Hallo vakantiegangers,wat een mooie foto's van jullie reis door Italie�Geen mooi weer,helaas,hier ook niet,wij zijn in Uitwijk,Hans en Rock zitten op Kreta�.Oppassen op Koosje en de kippen.Jullie nog veel vakantie plezier�.Groetjes.

• #10

Cor en Marga (dinsdag, 09 april 2019 21:26)

Alle verslagen en plaatjes met plezier gelezen en bekeken.
    Jullie hebben de vitamine D alweer te pakken met die zon.
    Groeten van ons

• #9

Marjan (zondag, 07 april 2019 20:51)

Weer een prachtig en lekker leesbaar verslag. Ik snap nu wel van wie jullie zoon het schrijftalent heeft. En de foto's zijn schitterend

• #8

Arie en Adri (vrijdag, 05 april 2019 22:42)

Welkom thuis,wat een mooie reis hebben jullie weer gemaakt!Leuk om de verslagen weer te lezen en de prachtige foto's te zien �Gr.van ons,Adri.

• #7

Wim en Corry (donderdag, 04 april 2019 12:23)

Hallo Heleen en Coen, we genieten weer van jullie verslagen. Het ziet er allemaal weer gezellig uit.
    Veel plezier nog!!�

• #6

Rob en Marlou (zondag, 24 maart 2019 16:11)

Dank weer voor jullie leuke verslag en de mooie foto's.
    Nu weten jullie ook eindelijk waarom bananen krom zijn. Veel plezier verder en tot gauw

• #5

Piet en Gerry (donderdag, 07 maart 2019 14:52)

Geniet ervan. En wat een mooie camper.
    Wij lezen de verslagen met veel plezier.
    Gr en tot ziens Piet en Gerry
    Ps wij wachten nog even en gaan dan de caravan weer uit de stalling halen.

• #4

Piet en Elly (maandag, 04 maart 2019 19:05)

Hoi vriendjes, dat gaat lekker. Snel gewend Coen aan die digitale Truma. Ik had meer tijd nodig hoor.

Lieve groeten

• #3

Rob en Marlou (maandag, 04 maart 2019 09:38)

Wat een mooie camper is dat. Wanneer komen de interieurfoto’s? Heel nieuwsgierig. Bevalt het allemaal, behalve de opstapjes/

• #2

Arie en Adri (zondag, 03 maart 2019)

Hallo,mensen van het goede leven!!We wensen jullie veel vakantie plezier,genieten maar!Mooie camper!!!Gr.van ons,Adri.

• #1

Coen Prenger (zaterdag, 26 januari 2019 17:06)

Je kunt hier een reactie achterlaten.